Abctonery
Zvýšenie povedomia o značke, automatizácia e-mail marketingu a maximalizácia návratnosti investície.
#facebookads
#googleads
#social
#mailchimp
Abctonery.sk je online obchod zameraný na predaj tonerov, atramentov, kancelárskych a hygienických potrieb, pôsobiaci na slovenskom, českom, maďarskom a rumunskom trhu. Spolupráci predchádzala podrobná analýza súčasného stavu povedomia o značke, prieskum marketingových kanálov a analýza konkurencie. Výsledky odhalili medzery v komunikácii a potrebu zamerania sa na budovanie a posilňovanie brand awareness, ktorý mal dlhodobo klesajúcu tendenciu.

Zadanie:
• online predajca tonerov a atramentov pôsobiaci na Slovensku, v Česku, Maďarsku a v Rumunsku
• zvýšiť návštevnosť e-shopu a sociálnych sietí
• zastrešiť brandové a performance reklamné kampane
• nastaviť e-mailovú automatizáciu
• zadefinovať grafický dizajn v online prostredí
• zlepšiť komunikáciu na sociálnych sieťach
• rozšíriť povedomie o predajcovi tonerov na slovenskom a maďarskom trhu
Priebeh:
Pri návrhu reklamnej stratégie sme vychádzali najmä z historických dát o cieľovej skupine a sezónnych výkyvov v predajnosti. Ako najlogickejšie riešenie prichádzala do úvahy hybridná stratégia, kombinujúca efektívnu výkonnostnú stratégiu (konverzie za nižšiu cenu, s vyšším ROAS) v najsilnejších obdobiach s objemovou reklamnou stratégiou (maximalizácia zobrazení, podielu zobrazení a konverzií s nižším ROAS) v slabších obdobiach.

Počas celej spolupráce sme aktívne prinášali kreatívne nápady na kampane, návrhy na zlepšenie výkonnosti, navrhovali UX úpravy webu a nové doplnkové služby.
  • Pokročilá automatizácia e-mailových kampaní v Mailchimp

  • Správa sociálnych sietí Facebook a Instagram

  • Návrh reklamnej stratégie pre Facebook, Instagram a Google

  • Využitie nových marketingových kanálov: Linkedin LeadGen automatizácia, Affiliate partneri

  • Návrh kreatívnej video kampane s možnosťou komunikovania v televízii

  • Návrh odmeňovacej kampane pre zazmluvnených firemných zákazníkov

  • Založenie presnejších analytických systémov pre získanie relevantnejších dát
  • Rebranding e-shopu a loga do sviežeho moderného vzhľadu

  • Aktualizácia systému e-shopu na jeho najnovšiu verziu pre získanie prístupu k pokročilým dizajnovým úpravám na webe, zlepšenie funkcionality a kvalitnejšiu integráciu reklamných systémov

  • Vykonanie komplexnej SEO analýzy webu pre odhalenie príležitostí na zlepšenie organických výsledkov

  • Návrh nových sekcií a prvkov na webe: blog s tipmi, trikmi a návodmi, podstránka „Pre firmy" (služba poskytujúca zvýhodnené podmienky firmám pri pravidelnom opakovanom nákupe), podstránka pre vernostný program, komunikovanie výhod na Home Page, rýchly vyhľadávač tonerov a náplní podľa značky a modelu tlačiarne, vytvorenie Shortcuts pre najpredávanejšie modely
Nami navrhnutá stratégia zahŕňala komplexne nakombinovaný marketingový mix zameraný na rast povedomia o značke s následnou implementáciou performance prvkov:
Brand Lift
Facebook
Google
Vďaka tejto stratégii sme takmer okamžite zaznamenali zvýšenú návštevnosť webových stránok, pričom prírastok používateľov v prvom kvartáli presiahol 130%.
Výsledok:
Keďže u klientov sa často vyskytujú podobné situácie, máme pre tieto prípady vypracovanú vlastnú know-how stratégiu vďaka ktorej dokážeme garantovať rast podielu zobrazení brandových kľúčových slov v čase a to aj v prípade agresívneho biddovania konkurenciou. Zároveň dokážeme znížiť podiel zobrazenia konkurenčnej reklamy na brandové kľúčové slová klienta až pod 10 %.
Na základe výsledkov analýzy z úvodnej fázy spolupráce sme sa najprv zamerali na posilňovanie povedomia o značke, zvyšovanie dosahu a podporovanie návštevnosti webu. Tomuto rozhodnutiu nahrávala tiež skutočnosť, že konkurencia v značnej miere biddovala na brandové kľúčové slová klienta a v rámci Google na ne zobrazovala reklamu v až 56 % prípadov.
INÍ INZERENTI, KTORÍ SA ZÚČASTŇUJÚ ROVNAKÝCH REKLAMNÝCH AUKCIÍ
Podiel zobrazení brandových reklám sme úspešne zvýšili zo 44 % až na 96 %.
PRIEMERNÁ MESAČNÁ HĽADANOSŤ BRANDU
začiatok spolupráce
záver spolupráce
Priemerný mesačný počet vyhľadávaní brandových kľúčových slov vzrástol za obdobie spolupráce z 20 na 90.
E-Mail Marketing
E-mail
Klient potreboval pomôcť s implementáciou pop-up okna pre zber kontaktov do databázy pre newslettre a s nastavením pokročilých automatizácií v Mailchimp pre slovenský, maďarský a rumunský trh. Abctonery tiež disponovali staršími databázami kontaktov na zákazníkov, v ktorých sme videli potenciál na oslovenie pre opakované nákupy.

Ako certifikovaný Mailchimp partner sme klientovi odborne poradili a navrhli implementáciu pop-up okna s automatizovanou sekvenciou krokov, ktoré umožnili novým návštevníkom zaregistrovať sa k odberu newslettrov a zároveň ich podnietili k vykonaniu prvých nákupov. Hoci bola kampaň primárne zameraná na tvorbu databázy kontaktov, okamžite po spustení začala generovať prvé objednávky.
Sekvencia krokov 1. automatizácie:
Prihlásenie k odberu newslettra
E-mail – Odoslaný okamžite po registrácii: Zľava na privítanie
E-mail – Odoslaný 2 dni po registrácii: Pripomienka zľavy
E-mail - Odoslaný 4 dni po registrácii: Posledná šanca na využitie zľavy
Výsledok:
Už 2. mesiac po spustení dosiahla úvodná automatizácia 41 % priemerný open rate v rámci všetkých krokov a 167 % medzimesačný nárast počtu objednávok.

Po dvojročnej spolupráci sme vďaka efektívnemu nastaveniu zberu kontaktov administrovali niekoľko stotisícové databázy a osem automatizácií naprieč slovenským, maďarským a rumunským trhom. Pritom sme stále dokázali udržať priemerný open rate na úrovni až 22 %.
  • E-maily odoslané na segment kontaktov, ktoré nikdy nevykonali žiadny nákup

  • Informačné E-maily s novinkami zasielané na segment najčastejšie nakupujúcich zákazníkov

  • E-mailové automatizácie k narodeninám

  • Zahrnutie odkazu na najnovšie blogové články do spodnej časti newslettrov
  • Grafický redizajn pop-up okna a newslettrov

  • Pokročilá segmentácia kontaktov (vytvorenie segmentu s vysokou afinitou k ďalšiemu nákupu, vytvorenie segmentu najčastejšie nakupujúcich zákazníkov, vytvorenie segmentu kontaktov, ktoré nikdy nenakúpili,...)

  • E-maily s jednorazovými výnimočnými ponukami pre verných zákazníkov (napr. darček k nákupu)

  • E-maily s jednorazovými výnimočnými ponukami pre segment s vysokou afinitou k ďalšiemu nákupu (napr. kupón na nákup)
Klientovi sme pravidelne navrhovali ďalšie vylepšenia:
Úspech spustenej automatizácie poukázal na obrovský potenciál skrývajúci sa v e-mail marketingu. Klientovi sme preto pripravili návrh automatizácií pre cross-sell, up-sell a pripomínacie kampane, ktorých cieľom bolo ponúknuť zákazníkom po uskutočnení nákupu podobný, alebo drahší produkt, ostať v ich povedomí aj po dlhšom čase od zrealizovania objednávky a zároveň ich nabádať k ďalšiemu nákupu.
Social Media Management
Facebook
Instagram
  • Navrhli sme moderný dizajn profilových príspevkov

  • Pripravili sme prvé posty jednoznačne komunikujúce ponuku klienta a hlavné benefity

  • Navrhli sme komunikačnú stratégiu kombinujúcu predajné, vzdelávacie a zábavné príspevky
  • Navrhli sme redizajn a komunikačné smerovanie sociálnych sietí

  • Nahradili sme tmavú cover fotku novou grafikou s moderným pozadím a žiarivými farbami

  • Nahradili sme zle orezané logo

  • Doplnili sme chýbajú informácie v profile
Po dôkladnom zhodnotení aktuálneho stavu sociálnych sietí a analýze hlavných konkurentov sme dospeli k záveru, že profily nutne potrebujú modernejší dizajn a jednoznačnejšiu komunikáciu, ktoré by dokázali používateľov zaujať na prvý pohľad a podnietiť ich k preskúmaniu ponuky.
V úvodnej fáze sme preto vykonali viaceré zmeny:
Výsledok:

  • Súťaže zamerané na zvýšenie počtu sledovateľov

  • Akcie zamerané na verných zákazníkov pre podporu nákupov

  • Profesionálne fotenie a natáčanie produktov a skladových priestorov pre získanie hodnotného contentu na sociálne siete

  • Publikovanie virálnych meme postov
Počas spolupráce sme priniesli viacero kreatívnych návrhov:
Zvýšenie počtu followerov
+45%
Zvýšenie počtu followerov
+84%
Vďaka dlhoročným skúsenostiam so správou sociálnych sietí a precíznej starostlivosti, ktorú sme im počas spolupráce venovali, sme dosiahli skutočne impozantné výsledky:
+682%
+1900%
+237%
Návštevnosť Facebook profilu
Návštevnosť Instagram profilu
Zvýšenie dosahu Facebook profilu
+ 748%
Zvýšenie dosahu Instagram profilu
Facebook Ads - Performance
Facebook
Instagram
V prvej fáze sme šikovne využili interakcie pochádzajúce z Brand Lift kampaní a záujem používateľov k priamej akvizícii nových klientov prostredníctvom katalógových reklám. V druhej fáze sme na používateľov, ktorí navštívili webové stránky Abctonery.sk, ale neuskutočnili nákup, zacielili retargetingové kampane.

V kampaniach sme pracovali s pokročilými publikami, vytvorenými podľa záujmov a správania sa používateľov na Facebooku (zacielenie používateľov podľa značky tlačiarne, podľa pracovného zamerania a pod.), podľa správania sa používateľov na webových stránkach klienta (napríklad návšteva produktovej stránky, opustený košík a pod.), z klientskych databáz, či s lookalike publikami. Testovali sme vždy viacero kreatív, ktoré boli navrhnuté v súlade s komunikačnou stratégiou sociálnych sietí. Katalógové reklamy sme doplnili o rôzne kreatívne prvky a frame-y. To všetko s cieľom zvýšenia počtu objednávok a maximalizácie návratnosti finančných prostriedkov investovaných do reklamy.
Výsledky po dvojročnej spolupráci
ROAS
4,72
ZOBRAZENIA
11 322 035
DOSAH
1 809 735
Výsledky po dvojročnej spolupráci
ROAS
4,5
ZOBRAZENIA
11 893 800
DOSAH
1 476 256
Vďaka tejto stratégii sme už po šiestich mesiacoch od implementácie dosiahli 216 % navýšenie počtu objednávok, 259 % navýšenie obratu a ROAS na úrovni 8,1.
Výsledok:
Google Ads - Performance
Google
Počas nasledujúcich mesiacov sme spustili všetky typy kampaní, ktoré v účte chýbali (Discovery, YouTube, Display, PLA), aby sme otestovali ich potenciál a zároveň inventárom pokryli čo najväčší podiel reklamného priestoru. Reklamy v starších bežiacich kampaniach sme doplnili pútavými modernými grafikami a doplnili sme im chýbajúce podklady, čím sme zároveň zvýšili ich silu a podporili zobrazovanie. V nových kampaniach sme testovali rôzne typy kreatív a publík, čo nám umožnilo vyselektovať tie s najvyšším potenciálom. V kreatívach sme kládli dôraz na komunikovanie benefitov nákupu u klienta a rozdielov v porovnaní s konkurenciou.
  1. Brandová kampaň vo vyhľadávaní, s cieľom zníženia podielu zobrazení konkurenčnej reklamy na brandové kľúčové slová pod 10 %.

  2. Všeobecná kampaň vo vyhľadávaní zacielená na nadbytočné kľúčové slová získané z historických Adsetov pre zistenie potenciálu nákupov.

  3. Dynamická kampaň vo vyhľadávaní.
V úvodnej fáze sme klientovi spustili 3 kampane:
Klient nám zveril svoje Google Ads účty pre slovenský a maďarský trh, každý s viac ako 100 spustenými kampaňami. Takáto rozsiahla správa si vyžadovala vypracovanie podrobnej analýzy relevantných kľúčových slov, vytvorenie nových publík a zadefinovanie jasnej štruktúry kampaní v účte, vrátane ich účelu.

Bežiace kampane sme podrobili detailnej analýze a vypli sme tie, ktoré viac ako pol roka neprinášali efektívne výsledky. V spolupráci s Abctonery sme vytvorili dynamický feed, ktorý nám umožnil vytvorenie, spustenie a testovanie podrobne segmentovaných dynamických kampaní vo vyhľadávaní.
Naše kroky viedli k postupnému zvyšovaniu miery prekliku, ktoré dosiahlo svoje maximum v siedmom mesiaci spolupráce, kedy bol nárast až 120 % v porovnaní s pôvodným stavom. Brandová kampaň spustená v úvodnej fáze rovnako vykazovala rastúcu tendenciu a už v druhom mesiaci dosiahla ROAS na úrovni 22,4 bodu (2240 %).

Vďaka vysoko strategickému prístupu sme pre Abctonery.sk dokázali počas takmer dvojročnej spolupráce zabezpečiť 5082066 zobrazení reklamy s priemerným podielom zobrazení 21,99 % (27,34 % v peakoch), čo viedlo k zvýšeniu priemernej mesačnej hodnoty konverzií až na úroveň 241 % a priemernému mesačnému ROAS na úrovni 6,19.
Výsledok:
Priemerné mesačné ROAS
6,19
Hodnota konverzií
+241%
Celkové výsledky pre SK a HU trh
Podiel zobrazení v aukcii s konkurenciou: 96%
ROAS: 18,07
Google Ads
Brandové kampane:
Podiel zobrazení reklamy
Začiatok spolupráce
Záver spolupráce
Celkový počet zobrazení reklamy: 35 577 777
ROAS: 5,29
Facebook
Google Ads
Performance kampane:
Potrebujete naškálovať svoj marketing a boostnuť performance na Slovensku alebo v zahraničí? Neváhajte a kontaktujte nás!