Teší nás, že Slovensko vôbec nezaostáva v kreativite a v „out-of-the-box“ marketingovom zmýšľaní za inými krajinami. Práve naopak! Prichádzame stále s novými a sviežimi nápadmi, ktoré dokážu sledovateľov očariť, nadchnúť, pobaviť a vďaka ktorým sú značky zapamätateľné.
Ak chcú značky v dnešnom reklamnom svete vyniknúť, musia staviť na originalitu, jedinečnosť a unikátnosť. Pokiaľ by len kopírovali iných alebo robili kampane bez nového a výnimočného nápadu, asi by sa im to nepodarilo. Vždy nás preto poteší, keď natrafíme na kampaň, ktorá má všetko – aj nápad, aj kreativitu, aj kvalitné spracovanie, aj jasnú myšlienku a aj je skvelo podaná publiku.
Aby sme vám dokázali, že aj na Slovensku sa rodia kreatívne nápady, prinášame vám ukážky tých najlepších kampaní, ktoré boli ocenené v súťaži Zlatý klinec v kategórii Kampaň. A verte, že sa je na čo pozerať.
Integrovaná kampaň
Moji milí Slováci – 🥇Zlatý klinec
Vďaka kampani Slovenskej sporiteľne znova ožila slovenská legenda, Július Satinský. Využitím syntetizácie hlasu sa mohol prihovoriť Slovákom a povzbudiť k optimizmu.
Kampaň realizovali: Zaraguza v spolupráci s Wavemaker Slovakia
Kampaň realizovali: Zaraguza v spolupráci s Wavemaker Slovakia
Ďakujeme, že ste – 🥈Strieborný klinec
Denník SME ako jedno z najvýznamnejších slovenských periodík oslávil 30. rokov. Pri tejto príležitosti vznikla kampaň ako poďakovanie všetkým predplatiteľom, ktorí prispievajú k tvorbe novinárov z denníka. Logo denníka SME sa počas tejto kampane na týždeň zmenilo na STE.
Kampaň realizovali: Istropolitana Ogilvy
Kampaň realizovali: Istropolitana Ogilvy
#REŠPEKT – 🥈Strieborný klinec
Hlavnou myšlienkou kampane Telekomu sa stal vzájomný rešpekt, bez ktorého sa nikdy skutočne nespojíme. V kampani ste si mohli všimnúť známe osobnosti, ktoré sa s disrešpektom stretávajú takmer denne. Značka sa snažila prostredníctvom kampane nabádať k stieraniu rozdielov, vzájomnému rešpektu, úcte a skutočnému spojeniu ľudí.
Kampaň realizovali: MUW Saatchi & Saatchi
Kampaň realizovali: MUW Saatchi & Saatchi
Radosť víťazí – 🥈Strieborný klinec
Aby bol šport o radosti a nie o zbytočnom tlaku – o tom hovorí kampaň značky TIPOS s trefným sloganom Nech víťazí radosť zo športu. V kampani ste mohli vidieť hokejistu Juraja Slafkovského.
Kampaň realizovali: MullenLowe GGK
Kampaň realizovali: MullenLowe GGK
Láskyplný piatoček – 🥉Bronzový klinec
Kampaň Kofoly je zameraná na podporu lásky. V aktivite Láskyplný piatoček komunikuje to, že aj o lásku sa treba starať a venovať jej čas. Naprieč rôznymi médiami tak Kofola povzbudzuje ľudí, aby sa zapojili a urobili si čas pre svoju lásku. Značka dokonca prišla s novým firemným benefitom, a to extra dňom voľna pre svojich zamestnancov, počas ktorého sa majú venovať vzťahom.
Kampaň realizovali: Wiktor Leo Burnett
Kampaň realizovali: Wiktor Leo Burnett
Digitálna kampaň
Hokejová mrkva – 🥇Zlatý klinec
Kaufland ako partner hokeja tento rok zabodoval so svojou kampaňou, ktorou ukázal, že so slovenskými hokejistami sme v dobrom aj v zlom – teda aj ak dôjde ku zraneniam. Hlavnú úlohu v kampani zohralo, samozrejme okrem hokejistu Libora Hudáčka, chladiace vrecko, ktoré vyzerá ako balík mrazenej mrkvy. No povedzte vy, nie je to kreatívne?
Kampaň realizovali: THIS IS LOCCO
Kampaň realizovali: THIS IS LOCCO
Návod na použitie svojho tela – 🥉Bronzový klinec
DNA ERA dokáže odhaliť viac ako 100 genetických predispozícií a tieto výsledky potom pomáhajú ľuďom predchádzať zdravotným problémom. V kampani Návod na použite svojho tela sa objavili 4 známi influenceri, ktorí si v unboxingu odbalili samých seba. Pozrite si kampaň aj vy.
Kampaň realizovali: Socialists
Kampaň realizovali: Socialists
Nová výbava Arogance – 🥉Bronzový klinec
Pri jazde bez používanie smeroviek či späťákov je riziko poistných udalostí vyššie. ČSOB Poisťovňa preto vo svojej kampani predstavila novú výbavu automobilov bez spätných zrkadiel a bez smeroviek, no a nazvali ju výstižne – Arogance. Túto výbavu predstavil Rasťo Chvála známy z kanálu garáž.tv.
Kampaň realizovali: MUW Saatchi & Saatchi
Kampaň realizovali: MUW Saatchi & Saatchi
Sheesh Benger – 🥉Bronzový klinec
Kampaň Slovnaftu bola postavená na kontraste mladých talentov a ich rodičov či učiteľov. V kampani môžete počuť slang mladých, ktorý má vyzdvihnúť podporu mladých talentov.
Kampaň realizovali: oh my DOT Bratislava s.r.o.
Kampaň realizovali: oh my DOT Bratislava s.r.o.
Chcete si pozrieť celý zoznam výhercov súťaže Zlatý klinec? Víťazov všetkých kategórií nájdete tu.
Pokiaľ sa chcete inšpirovať ďalšími reklamnými kampaňami roku 2023, či už slovenskými alebo svetovými, ktoré podľa nás stoja za vašu pozornosť, prečítajte si náš blogový článok, v ktorom sme sa venovali tomu najlepšiemu, čo tento rok priniesol reklame.