Blog

Najlepšie reklamné kampane roku 2023

Sú originálne a vynikli z radu! Opantali emócie sledovateľov a priniesli im nezabudnuteľný vizuálny zážitok. Vďaka kreativite a inovatívnosti tvorcov utkveli v pamäti mnohým z nás. Áno, hovoríme o najlepších tohtoročných reklamných kampaniach. Ich emocionálny náboj, či už pozitívny alebo negatívny, bol dostatočne silný, aby oslovil davy a dômyselne odprezentoval hlavnú myšlienku. Prinášame vám výber najlepších z najlepších! Postrehli ste niektoré z nich?

Svetové reklamné kampane 🎥

McDonald's - Raise your arches

McDonald's je známy svojou dávkou kreativity pri tvorbe reklamných spotov a kampaní. Jedna z najnovších reklamných kampaní je postavená na koncepte slávnych zlatých oblúkov v logu a ich podobnosti s obočím. Dvojité rýchle zdvihnutie obočia je znakom, že je čas na mekáč!

Superbowl so sebou tento rok priniesol mnoho zaujímavých a kreatívnych reklám. Viaceré značky využili vo svojich spotoch známych hercov, z kultových filmov a seriálov a prispôsobili tomu celú myšlienku reklamy. Vznikol tak Pomádový T-Mobile, Popcorners a Perníkový tatko a Clueless Rakuten.

T-Mobile - New year. New neighbor. (Superbowl)

Pomáda je absolútna klasika. Hity z tohto slávneho muzikálu ľudia spievajú pri varení, šoférovaní, upratovaní, sprchovaní či na oslavách už desaťročia. T-Mobile preto stavil na známu Summer Nights v hlavnej úlohe s Johnom Travoltom. Nespieval však o svojom rande so Sandy, ale o rýchlom 5G internete. Vravíte tell me more? Pozrite si celý spot:

Popcorners - Break into SomeThing Good (Superbowl)

Lupienky Popcorners sú závislosť - jedna nikdy nestačí! Popcorners sa pri svojej reklamnej kampani inšpirovali seriálom Breaking Bad. A viete, čo z tohto spojenia vzniklo? Chutná reklama Break into Something Good.

Rakuten - The Extended Cher Cut (Superbowl)

Značka Rakuten obsadila do svojej reklamnej kampane filmovú Cher Horowitz. Už v úvodných sekundách pochopíte, že námetom bol film Clueless zo zlatých 90. rokov. V reklame môžete okrem presných napodobenín kostýmov počuť aj známe hlášky z filmu, či dokonca celé scény.

Google Assistant

Na Vianoce sme už možno zabudli, no keď zavriete oči a predstavíte si vôňu kapustnice, zemiakového šalátu a ryby, určite sa vám v pozadí vynorí aj hlas chlapca z New Yorku, ktorý ostal Sám doma. V 90. rokoch musel Kevin improvizovať a ostal na dvoch zlodejov celkom sám. Síce to zvládol dobre, no s Google Assistant by to bola úplná hračka. Ako dokáže Google Assistant uľahčiť váš život zhrnuli tvorcovia v jednej z najnovších reklamných kampaní, v ktorej sa Macaulay Culkin - alebo Kevin, ako ho všetci poznáme - ocitol opäť raz sám doma:

Coca-Cola - Masterpiece Gallery

Van Gogh, Vermeer či Munch sa v kampani Masterpiece Gallery spojili, aby priniesli neopakovateľný a magický zážitok - tentokrát však nie vizuálny, ale zážitok z chuti. Vo svojej reklamnej kampani využila Coca-Cola tie najznámejšie maľby a odprezentovala myšlienku toho, čo sa môže stať, ak sa spojí celý vesmír, aby nakopol kreativitu mladého chlapca a dal mu inšpiráciu tvoriť. Spoiler alert: múzou je samotná Coca-Cola ;)

Výsledkom je kreatívna a originálna reklama, ktorú si budete chcieť pozrieť až do konca, pretože vás doslova vtiahne do deja. Čo poviete? Je to naozaj masterpiece, však?

Pringles - Best of Us

Táto reklama nás naozaj pobavila. Ak ste si už niekde vychutnávali Pringles a ostali vám v balení posledné kúsky, určite viete, koľko námahy vás stálo ich vybrať. Stáva sa to aj tým najlepším z nás. Teda o tom sa nás snaží ubezpečiť ujo Pringles. Tvorcovia obsadili do spotu okrem bežných ľudí aj speváčku Meghan Trainor a vznikla tak chutná reklama, po ktorej budete utekať aj vy uchmatnúť si jedno balenie Pringles.

Slovenské reklamné kampane 🎥

Telekom - Rešpekt

Tlieskame! Telekom sa so svojím, už dnes virálnym, spotom pustil do odvážnej témy rešpektovania jednotlivcov v spoločnosti. Táto kampaň vyzýva spoločnosť k vyššej miere rešpektu či už výzoru, inej orientácie alebo farby pleti, ale aj zbystreniu pozornosti voči dezinformáciám a nenávistným prejavom na internete. Operátor komunikuje, že rešpekt má niekoľko podôb a v kampani sa zameriava na šesť z nich. Ktoré to sú si môžete pozrieť priamo v spote

Slovenská sporiteľňa - Ste odvážnejší, ako si myslíte

Kreatívna kampaň o odvahe si našla mnohých priaznivcov, nielen medzi sledovateľmi TV programov, ale aj v kruhu marketérov. Hlavnou myšlienkou kampane je emocionálna výzva nielen k prekonaniu strachu, ktorý nás okráda o mnohé pozitívne zážitky, ale aj premostenie k prekonaniu strachu z rozhodnutí o našich peniazoch. Slovenská sporiteľňa vyzýva Slovákov, aby hľadeli do budúcnosti s odvahou.

Orange - Najlepšia sieť

Známy operátor poňal trendy tému digitalizácie po svojom, ba až nezvyčajne. Vo svojej kampani totiž komunikuje, že “Aj keď máte tú najlepšiu sieť, neznamená to, že musíte byť stále online”. Orange touto kampaňou ľuďom pripomína, že technológie majú slúžiť ľuďom, nie naopak a hoci ich zákazníci majú tú najlepšiu mobilnú sieť, neznamená to, že musia byť stále online. Pozrite si túto trefnú kampaň tu:

Slovenská sporiteľňa - Budúcnosť je Vaša

Veľmi diskutovaná kampaň Slovenskej sporiteľne, v ktorej sa pomocou technológie deepfake prihovára Slovákom Július Satinský, má už niekoľko častí. Táto kontroverzná reklama, ktorá má mnoho odporcov, ale ešte viac priaznivcov, dosiahla v digitále extrémne čísla. Je to prvýkrát v histórii, kedy bol v slovenskej reklame pomocou umelej inteligencie vytvorený hlas známej osobnosti. Aj preto ju radíme medzi najlepšie reklamné kampane roku 2022 a 2023.

ČSOB - Smart účet / Smartbanking

Či už chceme alebo nie - smart aplikácie hýbu svetom - toto hlavné posolstvo prináša Slovákom sympatická 3D sova v kampani banky, ktorá vizuálnou metaforou dramatizuje situáciu, v ktorej sú aplikácie neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Úspešný TV spot cieli predovšetkým na uľahčenie života ľudí v záplave mnohých aplikácií. Určite ste ho už zachytili, ale ak by predsa len nie, kliknite na odkaz nižšie:

Touto cestou vzdávame hold všetkým kreatívnym dušiam, ktorým sa podarilo vytvoriť obsah, ktorý nás ostatných inšpiruje! Tieto doposiaľ najlepšie reklamné kampane za rok 2023 sú dôkazom toho, že upútať pozornosť cieľovej skupiny sa dá aj inak, ako prezentovaním značky alebo produktu. Najväčší úspech sľubuje práve vzbudenie emócie pomocou kreatívneho konceptu a silného vizuálneho zážitku.