Blog

Ako vám môže umelá inteligencia pomôcť s marketingom?

AI vám zjednoduší život a odbremení vás od mnohých úloh – a to aj v marketingu. Ak ste ešte umelej inteligencii zatiaľ nedali šancu, ale chcete to napraviť, alebo vás zaujíma aké ďalšie úlohy môžete preniesť práve na AI, čítajte ďalej.

Umelá inteligencia, jej nástroje a využitie v praxi, to je stále horúca téma. Je to najmä preto, že sa neustále stretávame s vylepšeniami a novými nástrojmi, ktoré sú ešte dokonalejšie, ako tie predchádzajúce.
Ak chcete držať krok s dobou, nezaspať na vavrínoch a nezaostať za konkurenciou, mali by ste AI vpustiť aj do vášho marketingu. Poďme sa pozrieť na to, pri akých aktivitách vám môže byť umelá inteligencia nápomocná a ktoré nástroje by nemali uniknúť vašej pozornosti.

Tvorba contentu 📝

O tom, že AI vám dokáže celkom šikovne pomôcť s tvorbou contentu na sociálne siete, blog, či do newsletterov ste už určite počuli. Umelá inteligencia vám môže poskytnúť zoznam zaujímavých tém, vymyslieť popisy ku príspevkom na sociálne siete, opísať podrobne to, ako by mala vyzerať grafika (vy toto zadanie už len prepošlete grafickému dizajnérovi, prípadne využijete ďalší AI nástroj, ktorý grafiku vytvorí), či dokonca napísať celý blogový článok. Samozrejme, to, čo pre vás vytvorí AI neberte ako finálny produkt, ale ako draft, s ktorým bude potrebné ďalej pracovať. Nepochybne vám to však ušetrí prácu alebo nakopne kreativitu.

Ak napríklad chcete vytvoriť 10 príspevkov na sociálne siete, nechajte AI vypracovať vám content plan. Možno chcete napísať blog, no neviete si vymyslieť zaujímavú tému. Odpoveďou je opäť umelá inteligencia, ktorá pri zostavovaní zoznamu tém môže brať do úvahy aj najvyhľadávanejšie kľúčové slová. Vy tak napíšete článok, ktorý bude nielen zaujímavý, ale aj vyhľadávaný.
Na trhu už okrem veľmi dobre známeho ChatGPT nájdete aj ďalšie zaujímavé AI nástroje a chatboty na prácu s textom. Odporúčame vám pozrieť sa aj na Google Bard, Microsoft Bing, či Jasper. Novinkou je aj chatbot Elona Muska s názvom Grot, ktorý je však aktuálne dostupný len pre vybraných používateľov platformy X.

Vytváranie unikátnych grafík vďaka generatívnej AI 📷

Rýchla úprava existujúcej fotky alebo vygenerovanie úplne novej grafiky ešte hádam nikdy nebolo jednoduchšie. Skúsené oko grafického dizajnéra je, samozrejme, stále potrebné. Avšak jeho práca môže byť výrazne uľahčená a najmä urýchlená. Grafiku, ktorú vytvorila generatívna AI už môže grafik len „doťuknúť“ k požadovanému finálu, prípadne si nechať vygenerovať nový výstup.

AI si môže nájsť svoje miesto aj pri tvorbe loga, brand manuálov, vzhľadu produktov, alebo len pri hľadaní inšpirácie.

Zaujímavé funkcie nájdete v Adobe Photoshop, Midjourney, Canva, či v DALL·E 2 od spoločnosti Open AI. S modelom pre vytváranie vysokokvalitných obrázkov prišla aj spoločnosť Meta v podobe modelu Emu.

Generovanie videí 🎥

Videá a krátke animácie sú v marketingu mimoriadne populárne. Ich efektivita je nepopierateľná, avšak ich tvorba je časovo náročnejšia. Vďaka AI nástrojom však dokážete generovať rôzne videá na základe textu či obrázkov. Odporúčame vám vyskúšať Runway Gen-2, Synthesia či Synthesys.

Okrem animácií na sociálne siete môžete vyskúšať vytvoriť aj demo videá vašich produktov.

Chatboty na webstránkach 🤖

Ak ste sa na nejakých webstránkach stretli s chatbotmi, išlo o AI nástroj. Chatboty sú na trhu už dlhšiu dobu, a to aj preto, že sú efektívne a lacné. Tieto nástroje sú však stále dokonalejšie, inteligentnejšie a vytrénovanejšie, čím poskytujú oveľa lepšie služby a support zákazníkom. Firmy si natrénujú chatboty, ktoré potom vedia dokonale odpovedať na otázky a poskytnúť rýchlu pomoc. Nemusíme hádam ani hovoriť, ako veľmi to zlepší skúsenosť zákazníkov a ako to posilní lojalitu.

Vašej pozornosti by nemala uniknúť novinka, ktorú predstavila spoločnosť OpenAI, ktorou je možnosť vytvárania vlastných verzií nástroja ChatGPT. Populárnymi sú však aj nástroje na tvorbu chatbotov ako Dialogflow od spoločnosti Google, alebo Chatfuel, ktorý vám pomôže s vytváraním chatbotov pre Facebook Messenger.

Automatizované a personalizované e-mailové kampane 💌

Personalizácia contentu, a to vrátane e-mailových kampaní, vám zvýši šance na úspech – teda na efektívne oslovenie zákazníka. Práve s personalizáciou pomáha umelá inteligencia. Tá dokáže lepšie spoznať vaše publikum, jeho správanie a preferencie. Na základe týchto údajov vytvorí AI personalizované odporúčania produktov, prispôsobené texty a odporučí aj napríklad najvhodnejší predmet e-mailu, ktorý by podľa štatistík mohol priniesť vysoký open rate. Samozrejmosťou sú aj odporúčané časy odoslania e-mailovej kampane.

Na prácu s e-mail marketingom odporúčame populárnu platformu Mailchimp, ktorá svojim používateľom ponúka čoraz širšie spektrum AI nástrojov a featuriek.

Vytváranie reklám 💸

AI nástroje na generovanie a prácu s textom dokážu vytvárať aj popisy či headliny k reklamám. Nejde totiž o veľmi odlišný proces, ako pri vytváraní popisov príspevkov na sociálne siete. Čo však môže byť skvelým pomocníkom, je pomoc s nastavovaním kampaní, cielenia reklám (publika) či budgetu. Umelá inteligencia vám dokáže vysvetliť určité procesy a poskytnúť zaujímavé odporúčania, o ktoré sa dokážete oprieť pri nastavovaní reklamných kampaní.

AI vám môže byť nápomocná aj pri vymýšľaní veľkých kreatívnych kampaní alebo vám poskytnúť zaujímavé inšpirácie na guerilla marketing.

S optimalizáciou a správou reklám na Facebooku a Google Ads vám pomôže napríklad nástroj WordStream, ktorý využíva AI na sledovanie a optimalizáciu výkonu kampaní.

Ak sa chcete dozvedieť viac o AI nástrojoch spoločnosti Meta, ktoré teda máte dostupné pri vytváraní reklamných kampaní na Facebooku, prečítajte si náš článok 5 tipov, ako maximalizovať predvianočné predaje, v ktorom sme sa venovali zaujímavým nástrojom umelej inteligencie, ktoré môžu posilniť aj vaše predaje.

Analyzovanie dát 📊

Realizovali ste v priebehu mesiaca množstvo marketingových aktivít, ktoré teraz musíte vyhodnotiť? S nástrojmi umelej inteligencie to nebude žiaden problém. Rôzne formy contentu si budú vyžadovať rôzne sledované metriky a štatistické údaje. Na základe historických dát potom dokáže AI identifikovať trendy, či určiť predpokladaný výsledok danej kampane. Tieto dáta budú pre vás mimoriadne dôležité pri tvorbe stratégie na nasledujúce obdobie a uľahčia vám celý proces reportovania.

Na analyzovanie dát môžete vyskúšať napríklad intuitívny a prehľadný softvér Looker. To, aký nástroj si zvolíte bude závisieť aj od toho, čo od neho očakávate. Môžete sa inšpirovať napríklad výberom, ktorý zrealizovalo Improvado.

Zverte váš marketing do rúk odborníkov, ktorí budú využívať výdobytky umelej inteligencie pre dosiahnutie úspechu. Neváhajte nás kontaktovať. Spoločne vynesieme váš marketing až ku hviezdam.

2023-11-14 15:34