Blog

5 tipov, ako maximalizovať predvianočné predaje

Najsilnejšie obdobie roka z hľadiska objemu predajov je tu. Predvianočná sezóna a blížiaci sa Black Friday prinášajú pre predajcov jedinečnú možnosť znásobiť svoje predaje. Nech už je vaša marketingová stratégia pre toto obdobie akákoľvek, zrejme v nej nechýbajú ani reklamné kampane na sociálnych sieťach.

Sezóna vianočných nákupov sa už odštartovala. Značky chcú využiť práve toto obdobie na zvýšenie svojich predajov, prilákanie existujúcich zákazníkov, či získanie nových napríklad pomocou špeciálnych zliav. Na najvyššie zľavy sa môžeme tešiť v čase Black Friday, hoci niektoré e-shopy začali s výhodnými ponukami aj v predstihu.
Predajcovia skrátka skúšajú hádam všetko, aby vyťažili z predsviatkového obdobia maximum. V ich stratégiách takmer nikdy nechýbajú reklamné kampane na sociálnych sieťach. Aby ste práve v tejto „disciplíne“ uspeli, spoločnosť Meta pripravila sériu odporúčaní, ako maximalizovať výkonnosť kampaní v predvianočnej sezóne. Poďme sa na ne pozrieť.

Vianočné predaje môžete zvýšiť:

· používaním AI nástrojov spoločnosti Meta na optimalizáciu zacielenia, kreatív a rozpočtu v reálnom čase

· pomocou zjednodušeného nastavenia kampane oslovením zákazníkov s vysokým úmyslom nakúpiť

· presnejším cielením reklám, pričom budete získavať cenné dáta o zákazníkoch, ktoré využijete na retargeting po sviatkoch

· využitím videí Reels pre zvýšenie záujmu kupujúcich

5 tipov pre zvýšenie vianočných predajov na vašom e-shope

1. Advantage+ shopping kampaň

Len pár klikmi umožníte AI nástrojom optimalizovať vašu kampaň z hľadiska cielenia, použitej kreatívy, či umiestnení. Zákazníkov s vysokým úmyslom nakúpiť tak zasiahnete oveľa jednoduchšie. Inzerenti, ktorí to využili vo svojich kampaniach zaznamenali v priemere 32 % zvýšenie ROAS.

2. Katalógová kampaň

Využitím Advantage+ katalógovej kampane umožníte AI nástrojom vytvárať reklamy použitím fotiek z vášho produktového katalógu. Ak zákazník teda prejaví záujem o konkrétny produkt z vašej ponuky, dynamicky bude vytvorená personalizovaná reklama pre daného používateľa. A je úplne jasné, že ak bude mať zákazník pocit, že reklama mu bola „ušitá na mieru“ a bola vytvorená len pre neho, zvýši sa aj jeho záujem nakúpiť.

Tento typ kampane je postupne implementovaný aj do slovenských účtov, preto je možné, že sa to v tom vašom momentálne nebude zobrazovať, avšak mal by tam časom pribudnúť.

3. Optimalizujte vianočné kampane automaticky

Chcete znížiť cenu za výsledok (CPR) a zvýšiť pravdepodobnosť, že potenciálni zákazníci vašu reklamu uvidia a budú s ňou interagovať? Meta odporúča využívať Advantage+ umiestnenia a Advantage+ kreatívy. Vďaka tomu sa bude vaša reklama zobrazovať naprieč všetkými Meta platformami a bude mať viacero unikátnych verzií, ktoré sa budú zobrazovať ľuďom, pri ktorých je vysoká pravdepodobnosť reakcie.

4. Stavte na Reels videá

Vytvorte tieto Vianoce reklamy v podobe pútavých Reels videí, ktoré okamžite zaujmú pozornosť vášho publika a potenciálnych zákazníkov. Vzbuďte v nich záujem a vytvorte z reklamy zážitok. Meta aj náš My Brand tím vám odporúča zakomponovať do vašej vianočnej kampane aj Reels video.

Zaujímavý insight: Až dve tretiny opýtaných používateľov si zakúpili produkt alebo službu po zhliadnutí Reelska.

5. Naplánujte si efektívne míňanie budgetu

Nerozhadzujte rozpočet na reklamné kampane „bez ladu a skladu“. Míňanie rozpočtu by ste mali mať naplánované vopred, a to podľa stanovených cieľov. Skúste si napríklad ušetriť svoj budget na dni, kedy budú ľudia nakupovať najviac – budú to dni ako Black Friday, Cyber Monday alebo posledné dni pred Vianocami, kedy ešte budete garantovať dodanie do sviatkov.

Nemusíte však vždy všetko sledovať vy. Môžete nechať nastavenie reklamných kampaní a sledovanie ich výkonnosti na odborníkov. Obráťte sa na náš tím, ktorý vám rád zastreší celý marketing od A po Z.