Blog

Čo by nemalo chýbať vo vašej marketingovej stratégii na rok 2024?

Posledné mesiace v roku sú obdobím, kedy firmy finišujú svoje marketingové aktivity, analyzujú celý rok v marketingu a pripravujú sa na nový rok. Dochádza tiež ku prehodnoteniu marketingových cieľov či aktualizácii stratégie.

12 mesiacov je dostatočne dlhé časové obdobie na vyhodnotenie úspešnosti všetkých marketingových aktivít. Na základe získaných dát si firmy dokážu celkom jednoznačne určiť, čo bolo úspešné, čo naopak neprinieslo požadované výsledky a na čom treba ešte zapracovať. Všetky tieto údaje a informácie sú kľúčové pri tvorbe alebo aktualizácii marketingovej stratégie.
Je pravdepodobné, že dlhodobé ciele sa z roka na rok meniť nebudú. Avšak tie krátkodobé zrejme áno. Za rok sa predsa firma posunula vpred a je potrebné rastu – a teda aj novému stavu – prispôsobiť všetky marketingové aktivity. Nové ciele si predsa budú vyžadovať nové nástroje na ich dosiahnutie.
Aby bol pre vás rok 2024 v marketingu úspešný, poradíme vám, čo by vo vašej marketingovej stratégii rozhodne nemalo chýbať a čo by nemalo uniknúť vašej pozornosti. Poďme na to!

Video, video, video

Video content by mal byť jedným z kľúčových prvkov vašej stratégie. Či už pôjde o krátke videá na zaujatie pozornosti a zvýšenie interakcií na sociálnych sieťach, alebo o dlhšie videá, ktoré majú vyrozprávať príbeh alebo vzdelávať, rozhodne by ste ich mali využívať.

Optimalizácia pre hlasové vyhľadávanie

Neustále stúpajúca popularita hlasového vyhľadávania má významný vplyv na SEO. Webové stránky bývajú zväčša optimalizované pre webové vyhľadávače s použitím rôznych kľúčových slov, ktoré používatelia zadávajú do vyhľadávačov. Avšak je rozdiel, či používateľ vyhľadáva textom alebo slovom. Pri hlasovom vyhľadávaní sa totiž využíva konverzačný jazyk. Práve tejto skutočnosti by mali webové stránky prispôsobiť SEO. Web by mal byť teda optimalizovaný pre hlasové vyhľadávanie, ktoré býva dlhšie a konverzačnejšie.

AI chatboty

Okamžitá a rýchla zákaznícka pomoc a podpora je to, čo by nemalo chýbať ani na vašom webe. S využitím umelej inteligencie dokážete vytvoriť revolučné chatboty, ktoré zlepšia skúsenosť vašich zákazníkov a môžu tiež prispieť k posilneniu lojality.

Influencer marketing trochu inak

Pri influencer marketingu bude kladený veľký dôraz na autenticitu. Od influencerov bude vo veľkej miere vyžadované, aby promované produkty a služby prezentovali prirodzenou, nenásilnou a pre publikum relevantnou formou. Bližší vzťah so svojim publikom majú vybudovaní nanoinfluenceri a mikroinfluenceri. Práve preto by značky v roku 2024 mali zvážiť aj spoluprácu s influencermi, ktorí majú menšie, no o to lojálnejšie publikum. Tomu, ako môžu trend influencer marketingu uchopiť v budúcom roku značky sme sa venovali v našom blogovom článku.

Personalizácia

Ak bude váš content pôsobiť ako na mieru ušitý pre konkrétneho zákazníka, zvýšite si tým šancu, že vykoná požadovanú akciu. Personalizácia je stále rezonujúcim marketingovým trendom, ktorý by ste nemali prehliadať. Personalizovať môžete napríklad pri e-mail marketingu, a to oslovením subscriberov krstným menom a vloženým odporúčaním na konkrétne produkty, ktoré by daného používateľa mohli zaujímať, alebo pri reklamných kampaniach podrobným cielením a využitím rôznych reklám pri rôznych publikách.

User-generated content

Zakomponujte obsah vytvorený používateľmi do vašej stratégie a do vašich kampaní. Viete, prečo bude user-generated conent aj v roku 2024 taký populárny? Pretože je stelesnením autenticity a reálneho života – čiže tým obsiahnete až 2 trendy! Súčasťou user-generated contentu môžu byť recenzie alebo fotky a videá od zákazníkov. Vybudujte si takto dôveru a získajte interakcie od vašich zákazníkov.

Iniciatíva udržateľnosti

Možno ste si všimli, že čoraz viac značiek si dáva záležať na svojej udržateľnosti, ekologickom správaní a hodnotami priateľskými k životnému prostrediu. Je to spôsobené aj tým, že stále stúpa počet environmentálne zmýšľajúcich zákazníkov, ktorí očakávajú to isté aj od značiek, u ktorých nakupujú. Rok 2024 môže byť teda pre vás ideálnym časom na komunikovanie ekologických aktivít prostredníctvom marketingu. Pokiaľ vo vašom portfóliu máte produkty šetrné k životnému prostrediu, prípadne chcete vyzdvihnúť ich ekologickú výrobu alebo udržateľnosť, neváhajte to odprezentovať. Môžete však aj napríklad finančne podporiť nejakú organizáciu, ktorá sa zaoberá práve životným prostredím. Eko aktivitami môžete zlepšiť reputáciu vašej značky, osloviť nové publikum a mať tiež pozitívny vplyv na spoločnosť.

Augmented Reality (AR) v marketingu

AR v marketingu zaujme pozornosť každého zákazníka, pretože poskytne unikátny zážitok, ktorý si publikum zapamätá. Či už ide o špeciálne appky, virtuálne try-on produktov alebo interaktívne reklamy – akákoľvek forma vám pomôže vyniknúť a zaujať.

Chcete v roku 2024 pozdvihnúť váš marketing na vyššiu úroveň? Na to je tu náš My Brand tím. Neváhajte sa na nás obrátiť a v novom roku spoločne dosiahneme skvelé veci.