Blog

Toto bude trendom na sociálnych sieťach v roku 2024

Nový rok 2024 je už takmer tu a my vieme, že so sebou prinesie nové trendy v marketingu. Prinášame vám zoznam toho, čo bude rezonovať na sociálnych sieťach v roku 2024, aby ste tomu mohli prispôsobiť svoju stratégiu a content plan.

Svet sociálnych sietí sa mení a vyvíja naozaj šialenou rýchlosťou. Často vidíme trendy, ktoré trvajú tak krátko, že ich ledva používatelia stihnú zaregistrovať, nieto ešte aj zrealizovať. Aby ste však predbehli konkurenciu, udržali sa v povedomí a vybudovali si úspešné sociálne siete, mali by ste sledovať trendy. Ak totiž vystihnete ten správny moment a naskočíte na aktuálny a horúci trend, môže vás to na sociálnych sieťach doslova vystreliť.
Zhrnuli sme vám TOP trendy, s ktorými sa budeme stretávať na sociálnych sieťach v roku 2024.

Autenticita

Autenticita je na sociálnych sieťach pretrvávajúcim trendom a bude na ňu kladený veľký dôraz aj v roku 2024. Používatelia chcú vidieť realitu, „surovosť“ a skutočný život. Môžeme to vidieť aj v segmente influencerov, pri ktorých používateľov nezaujímajú umelé fotky s množstvom filtrom a úprav. Zaujímajú sa o momentky z ich skutočného života, s ktorým by sa mohli stotožniť, prípadne sa ním inšpirovať.

Ako môžu uchopiť tento trend značky?

✅ zdieľajte zákulisné informácie, príbeh vašej značky

✅ stavte na User Generated Content

konverzujte s publikom – či už v stories, komentároch pod príspevkami, alebo formou LIVE streamov

Generatívna AI

Samozrejme, aj v roku 2024 uvidíme silný vplyv umelej inteligencie na sociálne siete. Generatívna AI dokáže úžasne pomôcť s celým radom taskov a úloh, čím vás odbremení a ušetrí čas. Ak ešte nevyužívate AI vo svojom marketingu, určite by ste to už nemali odkladať.

Ako môžu uchopiť tento trend značky?

✅ preskúmajte, aké appky máte k dispozícii a ktoré najviac vyhovujú vašim požiadavkám

✅ využívajte AI ako pomocníka a nesnažte sa ním úplne nahradiť ľudskú prácu

✅ nechajte si vytvoriť tipy na publikovanie obsahu na sociálnych sieťach, prípadne požiadajte AI o vytvorenie kompletného content planu

✅ snažte sa zapojiť umelú inteligenciu do každodennej práce a zautomatizujte tým niektoré rutinné tasky

Prehodnoťte svoju prítomnosť na sociálnych sieťach

So vznikom nových sociálnych sietí, a najmä s ich narastajúcou popularitou je dobré prehodnotiť, na akých platformách by mala byť vaša značka viditeľná. Ak sa napríklad vaše publikum nachádza na Instagrame, kde ste si aj vybudovali pevnú základňu fanúšikov, bude rozumné tu publikovať content aj naďalej. Avšak začiatkom roka by sme vám odporúčali spraviť si analýzu sociálnych sietí, ktorá vám pomôže identifikovať možné príležitosti. Možno zistíte, že vaše cieľové publikum dokážete zasiahnuť ešte efektívnejšie.

Ako môžu uchopiť tento trend značky?

✅ odporúčame „prekopať“ váš LinkedIn profil, ak ho ešte pravidelne nevyužívate a začať sledovať, čo je na tejto platforme populárne. LinkedIn je rýchlorastúcou sociálnou sieťou a vy by ste mali začať využívať jeho potenciál.

✅ krátke videá sú vždy TOP obsahom, preto myslite na svoj TikTok profil a Instagram Reels. Nemali by ste pritom zabudnúť, že videá musia byť spracované tak, aby ich používatelia mohli sledovať aj bez zvuku – riešením sú titulky.

✅ do popredia sa dostanú aj čisté textové príspevky, a to kvôli rozmachu platformy X, či Threads. Ak ešte neplánujete na týchto sociálnych sieťach pôsobiť, minimálne si tu založte účty, aby vám náhodou niekto „nevyfúkol“ používateľské meno.

Influencer marketing

Platená reklama je skvelým spôsobom, ako zvýšiť povedomie o značke, návštevnosť webu či konverzie. Avšak čoraz populárnejšou a využívanejšou metódou je aj influencer marketing. Neprehliadnite ho ani v roku 2024, pretože správny influencer so správnym publikom dokáže rapídne zvýšiť povedomie o vašej značke aj podporiť predaje vašich produktov či služieb.

Ako môžu uchopiť tento trend značky?

✅ najdôležitejšie je zvoliť si influencera, ktorý má cieľové publikum rovnaké, alebo veľmi podobné ako vy. Ak sa bude prihovárať svojim sledovateľom, mal by tým zároveň osloviť aj vašich ideálnych zákazníkov

✅ aj pri influencer marketingu dbajte na autenticitu a začnite spoluprácu len s tým influencerom, ktorý vám to bude schopný dodať

✅ snažte sa, aby bol content príťažlivý a aby používatelia s ním čo najviac interagovali

✅ aj v roku 2024 budú populárnou voľbou mikro či nanoinfluenceri

Nakupovanie na sociálnych sieťach

Pokiaľ predávate produkty alebo služby, vo vašej stratégii na rok 2024 by rozhodne nemal chýbať ani obchod na sociálnych sieťach. Používateľom uľahčíte proces nakupovania, ak budú môcť celý nákup zrealizovať priamo na sociálnej sieti, kde napríklad natrafia aj na reklamu. Stále platí, že čím jednoduchší a rýchlejší je nákupný proces, tým väčšie percento zákazníkov aj dokončí nákup. Ak ich už zasiahnete kreatívnou reklamou, ktorá zaujme ich pozornosť, bola by škoda ich stratiť len kvôli tomu, že neponúkate možnosť predaja priamo na sociálnych sieťach, čo poviete? 😉

Ako môžu uchopiť tento trend značky?

✅ ak ešte nemáte vytvorený obchod na sociálnych sieťach, je najvyšší čas to napraviť. Ak ho už vytvorený máte, dbajte na to, aby v ňom boli všetky produkty z aktuálnej ponuky, ktoré máte aj dostupné.

✅ podporte predaje aj platenou reklamou, či influencer marketingom

Pokiaľ nemáte priestor a čas sledovať marketingové trendy, no chcete byť napriek tomu v obraze a budovať svoje sociálne siete podľa toho, čo je práve v kurze, obráťte sa na nás. Zverte svoje sociálne siete do rúk nášmu My Brand tímu marketingových špecialistov!