Blog

Ako vytvoriť úspešný a profesionálny LinkedIn profil?

Investujte svoj čas a energiu do budovania svojej vlastnej značky – svojho mena. Vďaka profilu na LinkedIn-e môžete spoznať zaujímavých ľudí z vášho odvetvia, odprezentovať sa po profesijnej stránke, nájsť si vysnívanú prácu a posunúť sa kariérne vpred.

Je super, ak makáte na raste a budovaní povedomia o vašej značke, no nemali by ste zabúdať ani na zviditeľnenie samého seba. Ak sa chcete odprezentovať svetu v profesionálnom svetle, odporúčame vám využívať na to práve LinkedIn.
LinkedIn funguje na úplne odlišnom princípe, ako ostatné populárne sociálne siete. Nejde tu o prezentovanie a zdieľanie momentov zo súkromného života, ale o vaše pracovné highlighty, úspechy a kariérny rast. LinkedIn spája rôzne firmy, zamestnávateľov a zamestnancov, majiteľov firiem, podnikateľov a freelancerov. Dáva im priestor spolu komunikovať a nadväzovať spolupráce.
Ak sa chcete na LinkedIne zviditeľniť a budovať si dobré profesijné meno, musíte mať kvalitný a profesionálne pôsobiaci profil. Poradíme vám, ako si ho môžete vybudovať. A kto vie, možno sa vám vďaka tomu naskytnú nečakané a vysnívané pracovné príležitosti alebo spoznáte zaujímavých ľudí 😉

1. Profesionálna profilová fotka

Profilová fotka robí prvý dojem. Práve preto by ste mali dbať na to, aby pôsobila profesionálne a priateľsky. Určite nepoužívajte ako profilovú fotku selfie z dovolenky alebo fotku z diaľky, pri ktorej vám nie je vidieť do tváre. Dbajte aj na oblečenie – čokoľvek, čo by ste si obliekli do práce bude vyzerať dobre. Vítaný je určite aj úsmev.

2. Nahrajte aj titulnú fotku

Titulná fotka je druhým vizuálnym elementom, ktorým môžete zaujať už na prvý pohľad. Správnou titulnou fotkou odlíšite svoj profil a stanete sa lepšie zapamätateľným.

3. Headline nemusí byť len o pracovnej pozícii

Do headlinu, ktorý sa zobrazuje vo vrchnej časti profilu nemusíte vpísať len svoju pracovnú pozíciu. Pokojne sem vložte aj vetu o tom, čo robíte, prečo to robíte, alebo aká je vaša „pridaná hodnota“. Prečo by si vás mal vybrať zamestnávateľ ako vhodného kandidáta? Ak ponúkate služby klientom, dajte im vedieť, prečo ste tá správna voľba alebo s čím im môžete pomôcť. Snažte sa skrátka zaujať.

4. Povedzte o sebe viac

Na LinkedIn-e máte možnosť toho o sebe povedať oveľa viac ako len to, ako sa voláte, čo ste študovali a kde pracujete. V časti „O vás“ môžete rozpovedať váš príbeh, povedať, prečo ste výnimočný a odprezentovať sa v čo najlepšom svetle. Nevynechávajte túto časť, pretože ak si váš profil pozrie osoba, ktorá by s vami chcela nadviazať spoluprácu, práve táto časť ho môže presvedčiť o tom, že ste tým správnym partnerom.

5. Dajte vedieť o svojich skúsenostiach a zručnostiach

Na LinkedIn-e máte možnosť vytvoriť zoznam vecí, v ktorých ste profesionálom alebo v nich vynikáte. Vymenujte tu tie, ktoré sú relevantné. Iní používatelia vám tieto vaše skills môžu „potvrdiť“ a všetci, ktorí navštívia váš profil uvidia, že tieto zručnosti naozaj máte a ste v nich dobrý.

6. Máte licencie alebo certifikáty? Vložte si ich do profilu

Získali ste certifikát, ktorý je relevantný pre vaše odvetvie? Určite si ho pridajte do svojho profilu. Návštevníci vášho profilu tak uvidia, že ste naozaj špecialistom a odborníkom v tom, čo robíte.

7. Školy, jazyky, predchádzajúce zamestnania

Ak ste na LinkedIn-e primárne kvôli tomu, aby ste si našli novú prácu, nezabudnite vyplniť údaje o vzdelaní a pracovných skúsenostiach. Vášho potenciálneho zamestnávateľa bude určite zaujímať, kde ste pracovali a na koho sa tak môže obrátiť, ak bude chcieť získať vaše referencie.

Čo sa týka vášho vzdelania, bude stačiť, ak tu uvediete len vysokú školu, na ktorej ste študovali. Väčšina zamestnávateľov neprihliada na stredné a už vôbec nie na základné školy.

Pokojne tu môžete spomenúť, aké jazyky ovládate. Uveďte tu však tie, ktoré ovládate aspoň na jednoduchej konverzačnej úrovni. Ak viete napríklad povedať po fínsky 2 vety, asi to nie je relevantné spomínať.

8. Nadväzujte a získavajte nové kontakty

Na Facebooku odosielate žiadosti o priateľstvo, na Instagrame dávate profilom follow a na LinkedIn-e posielate a prijímate tzv. „connections“, teda spájate sa a ste v kontakte s inými používateľmi. Takéto spojenie nadväzujete s ľuďmi, ktorí sú vám profesijne blízki, poznáte sa, spolupracujete spolu alebo pracujú v rovnakom odvetví a chcete o sebe navzájom vedieť. Ak prijmete niekoho žiadosť o spojenie, budete vo svojom feede vidieť, čo daná osoba zdieľa.

Tieto spojenia sú skvelým nástrojom na budovanie profesijných vzťahov, takže ani vo vašom profile by nemali chýbať.

9. Podporte ľudí, s ktorými ste v spojení

Ak niekomu potvrdíte skill, ktorý má uvedený v profile, zvýšite tým jeho dôveryhodnosť a kredibilitu. Je to vlastne aj vaše uznanie a podpora, ktorú mu vyjadrujete. Väčšinou, keď potvrdíte niekoho zručnosť, rád vám túto láskavosť oplatí a taktiež vám zanechá túto reakciu. A čím viac potvrdení a reakcií budete mať, tým profesionálnejšie budete pôsobiť.

Na LinkedIn-e nájdete tieto potvrdenia pod pojmom „endorsement“.

10. Vyžiadajte si odporúčania

Odporúčania sú akýmsi vyšším stupienkom potvrdení. V tejto časti vám môžu všetci používatelia, ktorí s vami spolupracovali zanechať spätnú väzbu. Profil vyzerá profesionálnejšie a prepracovanejšie, ak na ňom máte uverejnené viaceré odporúčania od iných ľudí, ktorí vlastnými slovami opíšu, ako sa im s vami spolupracovalo.

11. Zapĺňajte svoj profil príspevkami a interagujte s ostatnými

Ak ste dosiahli pracovný úspech, zúčastnili ste sa na zaujímavom evente, nadviazali spoluprácu alebo získali nejaké ocenenie, nezabudnite o tom informovať na svojom profile. LinkedIn profil je vašou vizitkou, tak sa nebojte hovoriť o tom, čo sa práve deje vo vašom pracovnom živote.

Reagujte pravidelne aj na príspevky ľudí, s ktorými ste v spojení. Zanechajte im reakciu alebo komentár, čím budete ostávať v povedomí a v kontakte s dôležitými ľuďmi.
Vylepšite si svoj LinkedIn profil aj vy a uvidíte, aké pracovné príležitosti vám to prinesie. Veríme, že sme vám týmto článkom pomohli pochopiť, ako si vybudovať úspešný profil a začať kariérne rásť.