Mať vytvorený content kalendár je mimoriadne dôležité. Nielenže si budete môcť rozplánovať a zorganizovať publikovanie obsahu, ale zabezpečíte aj, že váš content bude konzistentný a bude mať hlavu aj pätu.Keď vám povieme, že by ste si mali naplánovať obsah a vytvoriť content kalendár na mesiac, alebo aspoň na týždeň vopred, môžete mať pocit, že s tým budete mať práce vyše hlavy. Je pravda, že sa nad tým budete musieť zamyslieť a plánovanie vám zaberie istý čas. Ale len čo si utriedite myšlienky a spíšete jednotlivé úlohy, pôjde vám to rýchlo a jednoducho.
Predtým, ako sa pustíte do samotného vytvárania content kalendára by ste si mali ujasniť pár vecí. Pozrite sa na vašu stratégiu social media marketingu. To znamená čo chcete komunikovať, aký tone of voice zvolíte, či na akých platformách budete prítomný. Následne si spíšte vaše ciele – mesačné, štvrťročné, ročné... Vytvorte si persónu, čo vám pomôže s vytváraním obsahu, pretože si ujasnite, pre koho obsah vlastne vytvárate. Zamyslite sa nad tým, aký typ contentu by ste radi zdieľali a ako často budete obsah publikovať. Máte to? Tak sa poďme pustiť do vytvárania content kalendára!
1️⃣ Audit existujúceho obsahu
Pozrite sa, aký typ contentu najviac rezonuje u vašich sledovateľov. Sú to recenzie produktov? Informačné príspevky? Zábavné posty? Prezentácia produktov? Analýzou zistíte, akým smerom by ste sa mali uberať pri tvorbe nového contentu. Dostupné štatistiky na Facebooku, Instagrame a ďalších platformách vás navedú správnym smerom.2️⃣ Zvoľte si typ contentu
Na základe predchádzajúceho auditu, marketingovej persóny a analýzy záujmov cieľového publika si pripravte zoznam tém, ktorým sa budete venovať. Následne sa zamyslite, aký typ contentu budete vytvárať.Čo sem môžete zahrnúť?
- blogové články
- tipy a triky
- zaujímavosti a fakty
- propagačné príspevky
- user generated content
- produktové fotografie a tak ďalej
Samozrejme je žiadúce, aby ste tieto formy obsahu striedali.
3️⃣ Stanovte si jasný cieľ
Publikovaním contentu sa určite snažíte niečo dosiahnuť. Či už je to podporiť predaje, získať nových followerov na sociálnych sieťach, zvyšovať povedomie o značke alebo budovať dôveryhodnosť a pozitívne vzťahy s publikom – cieľ by ste mali mať presne a jasne definovaný.4️⃣ Brainstorming a osnova
Je čas prísť s čo najväčším počtom nápadov na konkrétne príspevky, ktoré budú v súlade s bodmi, ktoré sme si opísali vyššie. Spíšte si všetky zaujímavé myšlienky, ktoré vám napadnú. Kombinujte pri tom rôzne typy contentu. Následne si vytvorte kalendár a stanovte si, v ktoré dni budete publikovať svoj obsah.5️⃣ Poďme začať s tvorbou a vypĺňaním kalendára!
Ak ste prišli až sem, znamená to, že máte všetko potrebné na to, aby ste vytvorili content kalendár. Začnite tak vytvárať jednotlivé blogové články, príspevky na sociálne siete, videá a ďalšie formy obsahu. Pripravte si všetky texty a grafiky a hotový obsah priraďte ku dňu, v ktorý bude publikovaný. Snažte sa vytvoriť dokonalú kombináciu predajných, informačných a zábavných príspevkov, s ktorými bude publikum interagovať.6️⃣ Kontrola, plánovanie a publikovanie
Ste už takmer v cieli. Pred plánovaním príspevkov si ich všetky ešte raz skontrolujte. Nespravili ste niekde preklep? Nie je potrebné niečo upraviť alebo zmeniť? Ak nie, ostáva už len nahodiť príspevky do plánovača, odkiaľ sa vo vybraný čas publikujú. Existuje na to viacero platforiem, ktoré vám umožnia si príspevok naplánovať na publikovanie. Mimochodom, systém na plánovanie príspevkov by mal čoskoro pribudnúť aj priamo na Instagrame!Blahoželáme, práve ste vytvorili content kalendár, ktorý vám pomôže ušetriť čas a zabezpečí, že vaša komunikácia na internete bude konzistentná a dobre organizovaná. Ak by ste si predsa len chceli nechať poradiť od odborníkov, obráťte sa na nás. Radi vám s vytváraním content kalendára pomôžeme.