Prinášame vám rozhovor s našou TikTok Content Creatorkou Monikou, ktorá pre vás odhalila tajomstvá nášho úspechu a ponúkla cenné rady pre každého, kto chce uspieť na TikToku. V tomto rozhovore sa dozviete:
- ako sme dosiahli úspech na TikToku za menej ako rok
- aké sú najnovšie TikTok trendy a ako ich využiť
- tipy pre firmy, ktoré chcú začať s TikTokom
„Točila som si svoje videjká na TikTok, len tak zo zábavy a úplne nezáväzne. Všimla som si, že to u ľudí vyvoláva záujem. Ako sa moje „čísla“ postupne organicky zvyšovali, ja som postupne prichádzala na to, ako pracovať s algoritmom. Medzitým som mala skúsenosť s marketingom na TikToku pre jednu značku, ktorá ma oslovila, ale priznám sa, veľmi ma to nebavilo. V tom čase som si hľadala brigádu a našla som pozíciu TikTok Content Creator v My Brand Agency, kde boli zaujímavé podmienky. Poslala som životopis a portfólio, mali sme super pohovor a vzali ma! Pracovať pre agentúru bola pre mňa výzva plná očakávaní, nakoľko sa moja prezentácia presunula do B2B segmentu.“
„Jednoznačne, aby sa ľudia s obsahom vedeli stotožniť. Dôležité je zaujať, ale zároveň byť autentický a relevantný. A samozrejme, mať kvalitný obsah – to je alfa. Omega je zas interakcia - reagovať na komentáre a byť v kontakte s publikom.“
„Udržať krok s trendmi a aplikovať ich do tematiky marketingu tak, aby to cieľovku zaujalo. Musíme vedieť, ako optimalizovať trendy pre nás a našich klientov a zároveň ostať originálni.“
„Je ich nesmierne veľa! TikTok nikdy nespí a nové nápady a trendy pribúdajú naozaj každý deň ☺ Napríklad trend „Som marketér ...“ alebo „Bentley Girl“ bol veľmi univerzálny a dali sa na ňom vytvoriť rôzne variácie videí, ktoré presne trafili cieľovku. Taktiež sme úspešne využili komediálne videá na zvýšenie engagementu.“
„Veľmi jednoducho povedané - za začiatku to bolo hlavne o tanečných výzvach a veľmi mladých ľuďoch, teraz je to oveľa viac diverzifikované. Do platformy sa pridávajú nové funkcie ako fotky a dlhšie videá, začína sa tam rozširovať predajný obsah a v neposlednom rade tam vstupujú firmy a organizácie, čo priláka aj starších užívateľov. Napríklad teraz je populárne video so zvukom „I forgot my wallet“ alebo „I forgot my cash“, kde ľudia volajú svojich partnerov. Tiež trend s pesničkou „Pedro“, ktorý sa stal veľmi populárny a má naozaj široké možnosti využitia.“
„Interakciami a engagementom. Sledujem počty followerov, lajkov, komentárov a hlavne reakcie, či sa ľudia pýtajú na naše služby alebo produkty. Úspechom tiež je, keď si ľudia ukladajú naše videá a vracajú sa k nim neskôr. Taktiež sledujem, či nás niekto spomína alebo o nás píše, čo rovnako zvyšuje povedomie o značke.“
„Konzistentnosť – tá tu hrá rolu, ako aj na každej inej sociálnej sieti. A určite vytrvalosť, ktorá chýba mnohým značkám pri vytváraní obsahu a mnohé majú tendenciu „zabaliť to“ na tejto sociálnej sieti prirýchlo. Ďalej to, že firmy nepoužívajú hashtagy alebo ich používajú nesprávne – na TikToku je totiž dôležité kombinovať veľké a malé hashtagy.“
„V prvom rade lacné PR a taktiež posilnenie viditeľnosti značky. TikTok je skvelý na budovanie povedomia o značke, aj keď nie vždy priamo predáva produkty. Pre každú značku by však malo byť dôležité dostať sa do povedomia ľudí a byť top vo svojom segmente.“
„Kopírovanie trendov nie je náš jediný obsah ☺ Snažíme sa prinášať aj content, ktorý má hodnotu - napríklad robíme tipy pre pracovné pohovory či etiketu, čo iné marketingové agentúry nerobia. Tiež sa snažíme byť v každom videu originálni a nepriamo kopírujeme a adaptujeme len to, čo naozaj funguje a je relevantné pre naše publikum.“
„Konzistentnosť, vytrvalosť a stratégia. Z môjho pohľadu hlavne tá správna stratégia, podľa ktorej sme sa pustili do tvorby obsahu dosť „agresívne“. V začiatkoch nášho pôsobenia na TikToku sme postovali minimálne dvakrát denne, neustále sme sledovali trendy, na ktoré sme pohotovo reagovali, mali sme zaujímavé témy a dobre nastavený content. Cielene sme sa zameriavali na témy, ktoré ľudí zaujímajú (a možno si aj trošku pomohli zvučnými značkami), ako Apple, Hermès, Gucci, IKEA. Určite môžeme za úspech ďakovať aj tomu, že sme sa venovali TikToku naplno a mali na to plnohodnotného človeka.“
S My Brand Agency posuniete svoju značku na nový level!