Blog

Ako sme sa stali jednou z TOP marketingových agentúr na TikToku

TikTok sa stal neoddeliteľnou súčasťou online marketingu, pričom túto platformu využíva na prezentáciu čoraz viac firiem. Naša agentúra nespí na vavrínoch, a preto sme túto sociálnu sieť zapojili do našej marketingovej stratégie tiež. Vďaka efektívnej stratégii a dobre cielenému contentu sme sa dostali medzi top 5 marketingových agentúr na Slovensku na TikToku za menej ako rok!
Prinášame vám rozhovor s našou TikTok Content Creatorkou Monikou, ktorá pre vás odhalila tajomstvá nášho úspechu a ponúkla cenné rady pre každého, kto chce uspieť na TikToku. V tomto rozhovore sa dozviete:

  • ako sme dosiahli úspech na TikToku za menej ako rok
  • aké sú najnovšie TikTok trendy a ako ich využiť
  • tipy pre firmy, ktoré chcú začať s TikTokom
1. Ahoj Monika! Poďme na to pekne od začiatku. Ako si sa dostala k špecializácii TikTok Content Creator?
„Točila som si svoje videjká na TikTok, len tak zo zábavy a úplne nezáväzne. Všimla som si, že to u ľudí vyvoláva záujem. Ako sa moje „čísla“ postupne organicky zvyšovali, ja som postupne prichádzala na to, ako pracovať s algoritmom. Medzitým som mala skúsenosť s marketingom na TikToku pre jednu značku, ktorá ma oslovila, ale priznám sa, veľmi ma to nebavilo. V tom čase som si hľadala brigádu a našla som pozíciu TikTok Content Creator v My Brand Agency, kde boli zaujímavé podmienky. Poslala som životopis a portfólio, mali sme super pohovor a vzali ma! Pracovať pre agentúru bola pre mňa výzva plná očakávaní, nakoľko sa moja prezentácia presunula do B2B segmentu.“
2. Čo si myslíš, že je kľúčom k úspechu na TikToku?
„Jednoznačne, aby sa ľudia s obsahom vedeli stotožniť. Dôležité je zaujať, ale zároveň byť autentický a relevantný. A samozrejme, mať kvalitný obsah – to je alfa. Omega je zas interakcia - reagovať na komentáre a byť v kontakte s publikom.“
3. Aké sú najväčšie výzvy, ktorým čelíš na pozícii TikTok Content Creator?
Udržať krok s trendmi a aplikovať ich do tematiky marketingu tak, aby to cieľovku zaujalo. Musíme vedieť, ako optimalizovať trendy pre nás a našich klientov a zároveň ostať originálni.“
4. Sú nejaké trendy alebo stratégie, ktoré máš na TikToku najradšej?
„Je ich nesmierne veľa! TikTok nikdy nespí a nové nápady a trendy pribúdajú naozaj každý deň ☺ Napríklad trend „Som marketér ...“ alebo „Bentley Girl“ bol veľmi univerzálny a dali sa na ňom vytvoriť rôzne variácie videí, ktoré presne trafili cieľovku. Taktiež sme úspešne využili komediálne videá na zvýšenie engagementu.“
5. Ako sa platforma TikTok z tvojho pohľadu mení v čase a čo sú najnovšie trendy, ktoré by firmy mohli použiť pre seba?
„Veľmi jednoducho povedané - za začiatku to bolo hlavne o tanečných výzvach a veľmi mladých ľuďoch, teraz je to oveľa viac diverzifikované. Do platformy sa pridávajú nové funkcie ako fotky a dlhšie videá, začína sa tam rozširovať predajný obsah a v neposlednom rade tam vstupujú firmy a organizácie, čo priláka aj starších užívateľov. Napríklad teraz je populárne video so zvukom „I forgot my wallet“ alebo „I forgot my cash“, kde ľudia volajú svojich partnerov. Tiež trend s pesničkou „Pedro“, ktorý sa stal veľmi populárny a má naozaj široké možnosti využitia.“
6. Ako meriaš úspešnosť TikTok kampaní?
„Interakciami a engagementom. Sledujem počty followerov, lajkov, komentárov a hlavne reakcie, či sa ľudia pýtajú na naše služby alebo produkty. Úspechom tiež je, keď si ľudia ukladajú naše videá a vracajú sa k nim neskôr. Taktiež sledujem, či nás niekto spomína alebo o nás píše, čo rovnako zvyšuje povedomie o značke.“
7. Aké sú podlá teba najväčšie chyby, ktoré firmy robia na TikToku?
„Konzistentnosť – tá tu hrá rolu, ako aj na každej inej sociálnej sieti. A určite vytrvalosť, ktorá chýba mnohým značkám pri vytváraní obsahu a mnohé majú tendenciu „zabaliť to“ na tejto sociálnej sieti prirýchlo. Ďalej to, že firmy nepoužívajú hashtagy alebo ich používajú nesprávne – na TikToku je totiž dôležité kombinovať veľké a malé hashtagy.“
8. A aké sú podľa teba najväčšie príležitosti pre značky na TikToku?
„V prvom rade lacné PR a taktiež posilnenie viditeľnosti značky. TikTok je skvelý na budovanie povedomia o značke, aj keď nie vždy priamo predáva produkty. Pre každú značku by však malo byť dôležité dostať sa do povedomia ľudí a byť top vo svojom segmente.“
9. Ako sa podľa teba tvorba My Brand Agency líši od konkurencie na TikToku?
„Kopírovanie trendov nie je náš jediný obsah ☺ Snažíme sa prinášať aj content, ktorý má hodnotu - napríklad robíme tipy pre pracovné pohovory či etiketu, čo iné marketingové agentúry nerobia. Tiež sa snažíme byť v každom videu originálni a nepriamo kopírujeme a adaptujeme len to, čo naozaj funguje a je relevantné pre naše publikum.“
10. Monika prezraď, ako sa nám podarilo dostať medzi top 5 slovenských marketingových agentúr na TikToku za menej ako rok?
„Konzistentnosť, vytrvalosť a stratégia. Z môjho pohľadu hlavne tá správna stratégia, podľa ktorej sme sa pustili do tvorby obsahu dosť „agresívne“. V začiatkoch nášho pôsobenia na TikToku sme postovali minimálne dvakrát denne, neustále sme sledovali trendy, na ktoré sme pohotovo reagovali, mali sme zaujímavé témy a dobre nastavený content. Cielene sme sa zameriavali na témy, ktoré ľudí zaujímajú (a možno si aj trošku pomohli zvučnými značkami), ako Apple, Hermès, Gucci, IKEA. Určite môžeme za úspech ďakovať aj tomu, že sme sa venovali TikToku naplno a mali na to plnohodnotného človeka.“


Aj náš výsledok na TikToku je dôkazom, že ak robíme niečo poriadne a vytrvalo – úspech sa dostaví! V My Brand Agency sa neustále prispôsobujeme novým trendom a hľadáme najlepšie spôsoby, ako zaujať cieľovú skupinu a budovať povedomie – či už pre nás alebo našich klientov. Aj vďaka našej TikTok Content Creatorke sme sa dostali medzi top 5 marketingových agentúr na slovenskom TikToku. Naša schopnosť rozpoznať a využiť trendy, ako aj prispôsobiť sa situácii na trhu a adaptovať sa na nové zmeny, nám umožňuje dosahovať úspech nielen pre nás, ale aj pre našich partnerov.

Ak máte záujem o viac informácií alebo ak by ste aj vy chceli odštartovať svoje pôsobenie na TikToku, neváhajte nás kontaktovať.

S My Brand Agency posuniete svoju značku na nový level!