Blog

Ako si vybrať správneho influencera pre vašu značku?

Influencer marketing sa stal v posledných rokoch obľúbeným nástrojom digitálneho marketingu. Pýtate sa prečo? Odpoveď je jednoduchá. Pretože prináša reálne výsledky a zvyšuje dôveryhodnosť značiek. 


Na to, aby bol však influencer marketing pre vašu značku prínosný, musíte si zvoliť správneho influencera. Takého, ktorý bude prirodzenou súčasťou vašej značky, bude sa s ňou stotožňovať a prirodzene ju prezentovať svojmu publiku. Nemusí ísť nutne o osobu, ktorá má najviac sledovateľov. Dôležité sú aj iné atribúty. Pripravili sme pre vás stručné zhrnutie toho, ako si zvoliť správneho influencera, ktorý sa bude hodiť k vašej značke, pomôže vám zvýšiť interakcie a návštevnosť. 

Dosahy verzus Niche 

Pri výbere influencera sa môžete pozerať buď na jeho počet followerov, dosahy, interakcie či videnia, alebo si zvolíte tzv. mikroinfluencera, ktorý má síce menej sledovateľov, ale jeho content je prispôsobený určitému segmentu – môžeme povedať, že ide o niche influencera.

Pri „veľkých“ influenceroch zabezpečíte, že sa o vás dozvie široké spektrum ľudí. Mnohí z nich však ani nemusia spadať do vášho cieľového publika alebo nie sú vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Pripravte sa na to, že pri takýchto influenceroch bude cena vyššia a keďže zvyknú spolupracovať s viacerými značkami, niekedy môžu stratiť dôveryhodnosť. Ak vám však ide v tomto momente len o dosahy a máte veľký rozpočet, smelo do toho!

Mikroinfluenceri majú menšie publikum, takže sú aj logicky lacnejší. Ich sledovatelia im však veria a majú s nimi vybudovaný priateľskejší vzťah. Vaša značka sa síce nedostane k desiatkam, či dokonca stovkám tisícom ľudí, avšak aj v menšom publiku môžete nájsť viac potenciálnych zákazníkov a ľudí z vašej cieľovej skupiny. 


Prínos a relevancia pre vašu značku 

Nech už si zvolíte influencera s akýmkoľvek počtom sledovateľov, nezabúdajte na to, že jeho osoba musí korešpondovať s vašou značkou. Jeho hodnoty, záujmy, no najmä sledovatelia musia byť relevantní pre vašu značku. Najnovšia celebrita z reality show, ktorá bude pravdepodobne na výslní pár týždňov nemusí byť vhodnou voľbou. Radšej stavte na niekoho, kto sa pohybuje vo vašej oblasti, rozumie jej a bude vedieť preto predať aj váš produkt. 


Rozhodujte sa podľa svojho cieľového publika a marketingových persón 

Pre vhodný výber influecera je dôležité poznať vaše cieľové publikum. Ak viete, koho chcete osloviť, ľahko zistíte, ktorý influencer vám s tým pomôže. Spravte si výber niekoľkých influencerov, ktorých si viete predstaviť ako ambasádorov vašej značky. Potom si pozrite, kto sú ich sledovatelia. Vyberte si toho, ktorého publikum sa čo najviac prekrýva s vašou cieľovou skupinou. 


Skontrolujte interakcie s príspevkami vybraného influencera 

Predtým, než sa rozhodnete s niekým spolupracovať by ste si mali zistiť, či bude mať táto spolupráca potenciál. Dôležitým ukazovateľom je miera interakcií. Má influencer uspokojivé interakcie v pomere k jeho sledovateľom? Je naozaj dôležité, aby ste sa pozreli na všetky metriky, ako dosahy, like-y, komentáre, zdieľania a tak ďalej. Na základe toho budete vedieť, či vám influencer bude schopný dodať požadovaný výsledok


Pozrite si content vybraného influencera

Prejdite si pozorne feed influencera, s ktorým máte záujem spolupracovať. Vďaka tomu zistíte, akým štýlom komunikuje so svojim publikom, aký tone of voice využíva alebo aká je estetika a celkový štýl jeho profilu. Na základe týchto poznatkov budete vedieť, či vaša vízia o kampani bude uskutočniteľná a prirodzená. 



Nechajte celú prácu ohľadom influencer marketingu na nás! Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme s výberom správneho influencera pre vašu značku a zastrešíme celú kampaň.