Na to, aby bol váš Social Media Marketing úspešný nestačí publikovať akékoľvek príspevky, ktoré vlastne nemajú hlavu ani pätu. Aby ste mali predstavu o tom, čo na sociálnych sieťach Nerobiť, ponúkame vám zoznam 5 vecí, ktorým by ste sa mali vyhnúť.
1️⃣ NEsledujte priveľa profilov
Pokiaľ je počet profilov, ktoré sledujete vyšší ako počet vašich followerov, mali by ste porozmýšľať nad zmenou. Priveľký nepomer medzi followermi a účtami, ktoré sledujete môže pôsobiť neprofesionálne. Najmä ak sledujete aj profily, ktoré vôbec nesúvisia s vašim biznisom. Možno sa vám to zdá ako maličkosť, ale ľudí tento fakt často odradí od kliknutia na tlačidlo Sledovať.✅ Čo robiť?
Pozrite sa, aké účty sledujete. Vidíte profily, ktoré nesúvisia so zameraním vášho biznisu alebo priveľa úplne náhodných účtov? Zrušte ich sledovanie. Ak vydelíte počet followerov počtom účtov, ktoré sledujete, malo by vám vyjsť vyššie číslo ako 2.2️⃣ NEbuďte pridlho neaktívny
Prečo by mali ľudia sledovať váš profil, ak ste týždne nič nepublikovali? Nečinnosťou veľmi ľahko a rýchlo prídete o sledovateľov, pretože im neponúkate žiaden obsah ani pridanú hodnotu. Navyše sa môžete aj obrať o šancu získať nových. Vaši sledovatelia sa často stanú aj vašimi zákazníkmi, preto im pravidelne ponúkajte obsah, ktorý pre nich môže byť zaujímavý a podnieti ich ku kúpe.✅ Čo robiť?
Aby ste sa udržali v povedomí sledovateľov, mali by ste svoj obsah publikovať niekoľkokrát do týždňa – ideálne 4 – 5-krát. Vďaka vopred pripraveným príspevkom sa nestane, že počas hektického týždňa úplne zabudnete na svoje sociálne siete.3️⃣ NEmáte Social Media Marketing stratégiu ani plán
Bez správne nestavenej stratégie zvyšujete svoju šancu na neúspech. Ak nemáte vytvorený žiaden plán, nebudete vedieť, koho chcete na sociálnych sieťach osloviť, čo chcete dosiahnuť ani na aké štatistiky sa zamerať. Mať vypracovanú stratégiu je kľúčový krok v každej aktivite online marketingu.✅ Čo robiť?
Pripravte si stratégiu, v ktorej sa zameráte na cieľovú skupinu, tone of voice, ktorý budete využívať, vaše ciele, návrhy grafík, aké sociálne siete budete využívať, či na frekvenciu publikovania. Snažte sa stratégie držať, ale musíte vedieť byť aj flexibilný a prispôsobiť sa novým podmienkam.4️⃣ NEsledujete dáta ani štatistiky
So Social Media Marketingom ste určite začali s nejakým zámerom. Ako zistíte, či sa vám darí dosahovať stanovené ciele, ak nesledujete štatistiky a nezaujímate sa o výsledky? Ak budete všetky dáta ignorovať, nezistíte, či váš content rezonuje a či je úspešný.✅ Čo robiť?
Náhľad do štatistík vám pomôže zistiť, na aký obsah by ste sa mali zamerať. Ak nejaký typ príspevkov nemá dostatočné dosahy a engagement je na veľmi nízkej úrovni, radšej tieto príspevky vynechajte. Štatistiky Social Media Marketingu by ste mali sledovať aspoň na mesačnej báze.5️⃣ NEpublikujete rôznorodý content
Vašich sledovateľov rýchlo unaví vidieť len predajný obsah. So stúpajúcou popularitou videí môžete byť so svojimi statickými obrázkami pozadu. Ak navyše „recyklujete“ starý content a neponúkate nič nové a zaujímavé, sledovatelia sa začnú nudiť – a z vášho profilu odídu.✅ Čo robiť?
Najlepšie je vytvoriť mesačný content, v ktorom sa budú striedať predajné, informačné a zábavné posty. Snažte sa striedať aj typ príspevkov – statické obrázky prestriedajte karuselmi či animáciami. Vedeli ste o tom, že instagramový algoritmus aktuálne oveľa viac zobrazuje používateľom vo feede videá? Publikujte ich aj vy, aby mali sledovatelia váš profil stále na očiach.U nás v My Brand Agency presne vieme, čo na sociálnych sieťach robiť a čomu sa naopak vyvarovať. Kontaktujte nás a my vám vybudujeme úspešné sociálne siete!