Blog

Reklama počas Super Bowl 2024 v kocke

Finále futbalového zápasu Super Bowl je každoročne veľkou udalosťou, a to nielen pre nadšencov a fanúšikov amerického futbalu. Super Bowl je totiž tiež priestorom pre značky odprezentovať sa nezabudnuteľnou reklamou a kreatívne sa tým vybúriť. Rok 2024 nebol výnimkou a mnohé reklamné spoty naozaj očarili divákov.

Na to, s čím prídu svetové značky v reklamných spotoch počas Super Bowl, sa určite teší nejeden marketér. Kreativita nemá limity a spoločnosti zvučných mien udávajú nové trendy vo svete marketingu. Poďte sa spolu s nami pozrieť nielen na tie najlepšie reklamy, ale aj na niekoľko zaujímavostí a faktov o tohtoročnom finále Super Bowl.

CENA ZA 30-SEKUNDOVÝ REKLAMNÝ SPOT

V tomto roku zaplatili značky za 30-sekundový reklamný spot 7 miliónov dolárov. Do tejto sumy však, samozrejme, nespadá rozpočet, ktorý spoločnosti vynaložili na tvorbu samotnej reklamy. Je teda jasné, že cena za jednu reklamu sa vyšplhala na astronomickú sumu.

Veľa značiek to však vníma ako efektívnu investíciu a strategický krok. Reklama odvysielaná počas finále Super Bowl totiž získa obrovskú sledovanosť, vysoký dosah a stane sa témou diskusie. A to je presne želaný efekt.

SLEDOVANOSŤ

Možno ste si povedali, že zaplatiť 7 miliónov za 30-sekúnd vysielacieho času je niečo nepredstaviteľné. Čo je však potrebné vziať do úvahy je rozhodne počet sledovateľov, ktorých dokážu značky osloviť. Tohtoročný zápas sledovalo viac ako 123 miliónov televíznych divákov. Pre porovnanie, minulý rok ich bolo približne 113 miliónov.

SUPER BOWL A SOCIÁLNE SIETE

Super Bowl – to je nielen súboj futbalových tímov, ale aj súboj značiek. Okrem toho, že sa mnohé z nich chcú odprezentovať v spomínaných reklamných spotoch, dávajú si tiež záležať na svojej prítomnosti na sociálnych sieťach. Chcú získať najvyšší engagement a čo najviac nových followerov.
Na sociálnych sieťach najviac interagovali:

1. DraftKings

2. e.l.f. cosmetics

3. Paramount+

Najväčší nárast publika zaznamenali:

1. Booking.com

2. e.l.f. cosmetics

3. Dunkin

Najvyšší počet impresií získali:

1. Paramount+

2. Booking.com

3. e.l.f cosmetics

Najaktívnejšie značky boli:

1. DraftKings

2. Paramount+

3. DoorDash


Z týchto štatistík rozhodne vyplýva, že najväčší „rozruch“ na sociálnych sieťach spôsobili značky DraftKings, Paramount+, e.l.f. cosmetics a Booking.com.

HALFTIME SHOW

Sponzorom očakávanej a obľúbenej halftime show sa už druhý rok po sebe stala spoločnosť Apple Music. Hlavnou hviezdou šou sa stal Usher, ktorý tiež získal najviac označení na Instagrame.

NAJLEPŠIE REKLAMY POČAS SUPERBOWL 2024

Na tohtoročnom Super Bowle sa predstavili svetové značky zvučných mien, medzi ktorými sa objavilo aj BMW, Doritos, Kia, Budweiser, Paramount+, Booking.com či T-Mobile. Diváci si mohli počas prestávok pozrieť reklamy až od 59 značiek. My sme vybrali tie, ktoré nás oslovili najviac.

Verizon a Beyoncé

Telekomunikačná spoločnosť Verizon obsadila do svojej reklamy divu Beyoncé, ktorá sa počas spotu snaží zlomiť sieť Verizon-u. Reklamou sa odprezentovali výhody produktu Verizon a speváčka ňou zároveň oznámila vydanie nových piesní.

Dunkin‘

Reklama od Dunkin‘ nesmela chýbať ani na tohtoročnom Super Bowle. Hlavnou hviezdou je Ben Affleck, ktorý sa v reklame objavil po boku Jennifer Lopez, Matta Damona či Toma Bradyho. Ben Affleck založil skupinu DunKings čím značka prezentuje myšlienku, že možné je naozaj všetko, keď máte Dunkin‘.

CeraVe

Herec Michael Cera prezentuje v reklame hydratačný krém od populárnej značky starostlivosti o pleť, CeraVe a hovorí o tom, že stojí za jeho vývojom. Reklama má zábavný podtón, čo rozhodne ocenia nadšenci komediálnejšieho prístupu v marketingu.

Hellman’s

Hellman’s sa vo svojej reklame venuje problematike potravinového odpadu. V hlavnej úlohe 30-sekundového spotu je herečka Kate McKinnon a jej „Mayo Cat“, teda majonézová mačka. Mňaukanie jej mačky znie akoby hovorila „mayo-ow“ čo sa nápadne podobá na označenie majonézy. Z mačky sa stane celebrita, predaje majonézy rýchlo stúpnu a zabráni sa tiež vyhadzovaniu jedla, čím sa zníži potravinový odpad.

Uber Eats

Aby ste si zapamätali, že Uber Eats dokáže doručiť takmer čokoľvek, musíte zabudnúť na niečo (čokoľvek) iné. Jednoducho povedané, musíte si uvoľniť miesto v pamäti tak, ako to spravila Jennifer Aniston, David Schwimmer, manželia Beckhamovci, či Jelly Roll. Veselá a nápaditá reklama od Uber Eats si zaručene získa vašu pozornosť.

Super Bowl priniesol aj tento rok úžasné prírastky do marketingového sveta v podobe reklám, ktoré excelovali v kreativite, originálnom nápade a emóciách. Môžeme to vnímať ako skvelé naštartovanie tohto roka a už teraz sa tešíme na všetko, čo rok 2024 do marketingu prinesie.