Blog

Pripravte váš e-shop na Black Friday!

Black Friday je obrovský hit nielen v zahraničí, ale je dobre známy aj slovenským e-shopom. Týmto dňom sa začína prvé predvianočné nakupovanie, keďže mnoho e-shopov ponúka veľké výpredaje a skvelé zľavy. Tento rok sa môžeme na Black Friday tešiť 25. novembra. Hoci sa vám môže zdať, že do konca novembra ešte máte plno času, nie je to celkom tak. Na nákupnú horúčku, ktorú spôsobí Black Friday musíte svoj e-shop pripraviť už v predstihu. Vysvetlíme vám, ako na to. 


Ponuka je kľúčová 

➡️ Akú zľavu ponúknete svojim nakupujúcim?
➡️ Budete k objednávkam pribaľovať aj darčeky?
➡️ Alebo ponúknete výhodné balenia produktov za akciovú cenu?

Vytvoriť ponuku je kľúčové. Musíte svojim zákazníkom ponúknuť takú zľavu, ktorej nebudú schopní odolať. Nemusí ísť pritom o rovnakú zľavu na všetky produkty, ale zvážte špeciálne zľavy na rôzne typy a kategórie produktov. 


Ak sa začnete pripravovať na Black Friday v predstihu, stihnete si spraviť prieskum, o aké zľavy by mali vaši zákazníci záujem a taktiež zistíte, čo môžete ponúknuť bez toho, aby ste boli stratoví. 




Skontrolujte skladové zásoby

Pokiaľ sa chystáte ponúknuť zákazníkom zľavu na konkrétne produkty, uistite sa, že ich máte na sklade dostatok. Nie je väčšie sklamanie, ako keď sa celý Black Friday skončí do hodiny, pretože ste sa nedostatočne pripravili a skladové zásoby sa skrátka vypredali. Dôslednou prípravou sa problémom s vypredaným skladom vyhnete. 

Určite nenechávajte tento krok na poslednú chvíľu - predsa len, ak prevádzkujete e-shop s produktmi, ktoré aj vy objednávate od dodávateľa, doručenie produktov istý čas potrvá
Tesne pred spustením akcií na Black Friday budete mať povinností a stresu vyše hlavy, tak si ušetrite starostli a vyriešte skladové zásoby v predstihu


Skontrolujte rýchlosť vášho e-shopu 

Existuje viacero stránok, na ktorých si môžete overiť rýchlosť vášho e-shopu. Myslite na to, že počas Black Friday bude na vašom webe pomerne hustá premávka. Zabezpečte preto vopred, aby sa stránka načítavala správne a hlavne rýchlo. Vašim zákazníkom sa totiž nebude chcieť čakať dlhšie ako pár sekúnd a práve pomalé načítavanie vás môže pripraviť o zákazníka.

Ak zistíte, že váš e-shop sa načítava pomaly a často "mrzne", posuňte tento problém skúsenému programátorovi, ktorý si s tým zaručene poradí. Budete si tak istí, že počas Black Friday nákupov bude e-shop fungovať presne tak, ako má. 

Rýchlosť webu si môžete overiť napríklad na týchto stránkach: 
✅  Google PageSpeed Insights
✅  YSlow
✅  GTmetrix 
✅  Pingdom
✅  Web Page Analyzer atď. 


Optimalizujte proces dokončenia nákupu 

Prechod z pokladnice ku dokončeniu nákupu by mal byť jednoduchý, rýchly a plynulý. Nezdržiavajte zbytočne vašich zákazníkov a zabezpečte, aby dokončenie nákupu bolo rozdelené do pár prehľadných krokov. Zbytočne zdĺhavé a neprehľadné prostredie pre dokončenie nákupu vás môže pripraviť o zisk. 

Súčasťou dokočenia nákupu by mal byť krok s vyplnením osobných údajov, doručovacích údajov a údajov o platbe. Takýmto jednoduchým spôsobom dokončenia nákupu uľahčíte celý proces vašim zákazníkom. 


Začnite s propagáciou včas

Upozornite vašich existujúcich, ale aj nových zákazníkov o špeciálnych ponukách, ktoré ich budú na Black Friday čakať na vašom e-shope. Vytvorte preto reklamnú kampaň na viacerých platformách a dostaňte túto informáciu medzi ľudí. 

Reklamné kampane pritom môžete cieliť na existujúcich zákazníkov podľa rôznych kritérií, ale aj na úplne nových. Dôležité je nenechávať si to na pár dní pred samotným Black Friday, pretože za tak krátky čas sa táto informácia nestihne dostať k dostatočnému počtu ľudí. 


Checklist pre úspešné zvládnutie Black Friday

✅ Viaceré formy platby – či už kartou online, bankovým prevodom, prostredníctvom PayPal alebo na dobierku
✅ Viaceré možnosti dopravy – rôznymi kuriérskymi spoločnosťami, uloženie na pošte, osobné vyzdvihnutie
✅ Zabezpečte zákaznícky, ale aj IT support – pomôže zákazníkom pri vybavovaní objednávky a IT support rýchlo vyrieši prípadné nečakané problémy s e-shopom v deň nákupov. Vy sa už potom môžete tešiť zo stúpajúcich predajov.
✅ Nezabudnite na mobilnú verziu vášho e-shopu! 


Potrebujete poradiť, ako sa správne pripraviť na Black Friday alebo pomôcť s vytváraním reklamných kampaní, ktoré posilnia tieto predaje? Kontaktujte nás a my vám s tým radi pomôžeme!