Optimalizovanie vášho webu pre vyhľadávače je jedným z kľúčových faktorov pre zlepšenie vašej pozícii vo vyhľadávaní a zabezpečenie lepšej viditeľnosti stránky. Pri našej práci sa stále stretávame s mýtmi a nepravdivými informáciami o SEO. Je to škoda, pretože weby sa tak pripravujú o dobrú viditeľnosť. Poďte ich s nami vyvrátiť a uviesť veci na pravú mieru.
1. Kľúčové slová sú najdôležitejším faktorom rankingu
Možno aj vy trávite veľa času vyhľadávaním kľúčových slov, ktoré by váš web posunuli na prvé priečky. Jasné, je to dôležitou súčasťou SEO, ale rozhodne nie rozhodujúcim faktorom. Ak sa zameriate len na kľúčové slová a zanedbáte napríklad kvalitu obsahu, asi vám to neprinesie výsledky, ktoré očakávate. Google sleduje mnoho signálov pri vyhodnocovaní kvality, prínosnosti a relevancie obsahu, na základe ktorých zostavuje výsledky vyhľadávania. Navyše, ak budete úmyselne napĺňať web veľkým množstvom kľúčových (niekedy aj irelevantných) slov v neprirodzenej miere, môžete si uškodiť.
Čo teda robiť?
Vytvorte obsah, ktorý bude pútavý, bude poskytovať pridanú hodnotu a odpovie na otázky ľudí. Obsah následne okoreňte kľúčovými slovami. Uistite sa, že obsah zodpovedá vyhľadávaciemu zámeru.
2. Vyššia kvantita = vyššia pozícia vo vyhľadávaní
Aj vy si myslíte, že čím viac budete napĺňať web obsahom, hoci aj menej kvalitným, tým lepšiu pozíciu a návštevnosť získate? Nuž, možno vás sklameme, ale nie je to úplne tak. Len samotný content vás nezachráni. Sú totiž aj ďalšie dôležité atribúty SEO, ako napríklad rýchlosť načítania stránky, link building, používateľská skúsenosť, prínos pre návštevníka, či sociálne siete. Kvalita teda rozhodne predčí kvantitu. Ak ste však schopný vyprodukovať väčšie množstvo relevantného obsahu, ktorý bude aj kvalitný, tak smelo do toho!
Ako teda na content?
Tvorte obsah, ktorý bude relevantný, originálny, prínosný a kvalitný. Nezanedbajte ani ďalšie atribúty, ktoré sme spomínali. A nezabudnite content aj pravidelne aktualizovať.
3. Linky sú zbytočné
Určite nie sú zbytočné. Linkbuilding, alebo teda budovanie spätných odkazov, má výrazný vplyv na pozíciu vo vyhľadávaní. Opäť je dôležité sústrediť sa na kvalitu – čiže používajte relevantné odkazy ku vašej téme. Odkazujte na stránky, ktoré majú dobrú reputáciu a pridajú hodnotu vášmu obsahu. Nezaplňte teda obsah úplne random odkazmi, len aby tam nejaké boli. Cieľom je predsa zvýšiť organickú návštevnosť aj dôveryhodnosť vášho webu. Mimochodom, keď už je reč o organickej návštevnosti, vedeli ste, že viac ako 53 % celkovej návštevnosti web stránok pochádza z organického vyhľadávania? Určite by ste teda mali klásť dôraz na optimalizáciu vášho webu.
4. Sociálne siete nemajú vplyv na SEO
Vaše sociálne siete majú nepriamy vplyv aj na SEO. Pýtate sa, že ako? Ak bude váš obsah na sociálnych sieťach zdieľaný, lajkovaný či komentovaný, automaticky budete viac „na očiach“, môže vám to zvýšiť návštevnosť webu a generovať linky odkazujúce na váš web. A to všetko prispeje k boostnutiu vašej pozície. Nezanedbávajte preto ani vaše sociálne siete.
Štúdia od Hootsuite ukázala, že silná aktivita na sociálnych sieťach (najmä zdieľania) zvýšila viditeľnosť pri vyhľadávaní o 22 %.
Štúdia od Hootsuite ukázala, že silná aktivita na sociálnych sieťach (najmä zdieľania) zvýšila viditeľnosť pri vyhľadávaní o 22 %.
5. SEO je „jednorazovka“
Toto je hádam najväčší mýtus, ktorý vás môže pripraviť o pozíciu vo vyhľadávaní. Nestačí, že raz niečo nastavíte a je to vybavené. SEO by mal byť dlhodobý proces. Sledujte, monitorujte, merajte, analyzujte a upravujte, pretože inak môže vaša počiatočná snaha zbytočná. Sledujte trendy a aktualizácie, aby ste vedeli optimalizovať svoj web pre vyhľadávače čo najefektívnejšie.
6. SEO je len pre veľké firmy
Práve naopak, SEO je dôležité aj pre menšie firmy. Jasné, že s väčším budgetom na vypracovanie silnej SEO stratégie, research kľúčových slov, on-page optimalizáciu či tvorbu contentu dosiahnete úžasné výsledky a prvé pozície. No aj s menšou investíciou, kvalitným a relevantným obsahom, rýchlym webom a poskytnutím pridanej hodnoty dokážete zvýšiť svoju viditeľnosť a pozíciu vo vyhľadávaní. Preto by ste nemali zanevrieť na investovanie do SEO. Kto vie, možno so správnou stratégiou porazíte aj silnejšiu konkurenciu 😉.
Zverte SEO do rúk odborníkom. Obráťte sa na nás a aj váš web s môže vylepšiť svoju pozíciu vo vyhľadávaní.