Grafický dizajn je dôležitou súčasťou marketingu, keďže dokáže okamžite zaujať a vzbudiť emócie – či už pozitívne alebo negatívne. Poďme sa pozrieť, aké sú aktuálne trendy v grafickom dizajne a čo môžeme čakať aj v roku 2023.
3D ELEMENTY
Nevyužívate ešte 3D prvky vo vašom grafickom dizajne? Začnite s tým! Dodajú vašim grafikám doslova nový rozmer a navyše pôsobia moderne. Pokúste sa staviť na jednoduchší dizajn 3D elementov a čisté línie.VESELÉ, PESTRÉ, CUKRÍKOVÉ FARBY
Komu by nezlepšila náladu „cukríková“ grafika? V grafickom dizajne môžeme vidieť výrazné ružové, fialové, pastelové zelené, veselé žlté či oranžové odtiene farieb. Už len pri pohľade na tieto farby budete mať úsmev na tvári. Naskočte na tento vlak grafického dizajnu plný energie aj vy.RETRO A VINTAGE
Tak, ako vidíme návrat k 80. či 90. rokom v obliekaní, či v celkovom štýle, svoje miesto si retro prvky našli aj v grafickom dizajne.Zdroj: dribbble.com
HOLOGRAFICKÉ A METALICKÉ PRVKY
Metalické lesklé prvky dodajú každej grafike nádych luxusu a elegancie. Holografické elementy zase prinesú futuristický vzhľad plný dúhových, meniacich sa farieb.MAXIMALIZMUS V TYPOGRAFII
Veľké, tučné, jasne čitateľné fonty budú v kurze aj budúci rok. Veľký text zaručene zaujme pozornosť! Keďže v prípade výrazných textov chcete upriamiť pozornosť na vašu myšlienku, ponechajte celkový dizajn v jednoduchom štýle, aby text naozaj vynikol.Zdroj: doingthingsmedia.com
ANTI-DESIGN
Stretli ste sa už s týmto pojmom? Anti-design nerešpektuje pravidlá konvenčného dizajnu a experimentuje s rôznymi, na prvý pohľad nespojiteľnými prvkami. Texty nemusia byť zarovnané správne, úmyselne sa prekrývajú rôzne obrázky, využívajú sa krikľavé, výrazné farby, stavia na zámernom chaose, neusporiadanosti, asymetrii či preplnenosti – spája v sebe všetko, čo v bežnom grafickom dizajne neuvidíte.Zdroj: Roy Cranston, behance.net
Chceli by ste niektorý z týchto trendov zakomponovať aj do vašich marketingových materiálov? Kontaktujte nás a náš skúsený tím grafikov splní vaše priania.