Blog

Najkrajšie vianočné reklamné kampane roku 2023

Rok 2023 bol mimoriadne plodným marketingovým obdobím a stal sa rokom, v ktorom vznikli mnohé kreatívne kampane. Poďte sa spolu s nami pozrieť, ktoré kampane ovládli najsilnejšie obdobie roka – čarovný čas Vianoc.

APPLE - Fuzzy Feeling

Kampaň prezentujúca nový iPhone 15 Pro Max vás zaujme svojou hlbšou myšlienkou.

Ukazuje mladú ženu pracujúcu vo firme s nevrlým šéfom. Aby odbúrala svoj stres z práce, ponorí sa do vytvárania stop-motion filmu, v ktorom hrá hlavnú úlohu jej neobľúbený šéf. Jej pohľad na neho sa zmení potom, čo ho uvidí v jeden večer večerať samého v reštaurácii. Zrazu ho už nevníma ako „záporáka“ a začne na neho nahliadať cez úplne novú optiku.

Ako napokon poukázal Apple: „Niekedy urobí veľký rozdiel pozrieť sa na veci cez novú optiku.“A platí to nielen pri novom iPhone, ale aj v živote.

COCA-COLA - The World Needs More Santas

Jeden Santa jednoducho nestačí. Inými slovami – potrebujeme viac dobrosrdečnosti, ochoty, súdržnosti, nesebeckosti a skrátka všetkého, čo reprezentuje Santa Claus.

Vo vianočnej kampani Coca-Cola môžete vidieť mesto plné Santa Clausov, ktorí si vzájomne pomáhajú a podporujú sa. Sledovateľ však skoro pochopí, že ide v skutočnosti o bežných ľudí, ktorí v sebe objavili „vnútorného Santu“. Príjemné zamyslenie práve na sviatočné obdobie, no určite by sme si túto myšlienku mali pripomínať aj kedykoľvek počas roka.

TESCO - Become More Christmas

Veselá kampaň vás rýchlo vtiahne do deja a zaručene vám vyčarí úsmev na tvári. Zobrazuje skutočnú radosť z Vianoc a to, ako toto sviatočné obdobie dokáže ľudí doslova pohltiť a vtiahnuť. Kampaň je postavená na tejto myšlienke a zobrazuje ľudí, ktorí sa doslova stanú Vianocami (alebo teda v origináli become more Christmas). Ľudia sa menia na vianočné stromčeky, snehuliakov či vianočné perníčky. Jedna z hlavných postáv reklamy najskôr len nechápavo krúti hlavou, na napokon sa nechá stiahnuť čarom Vianoc a sám sa premení na vianočný stromček.

T-MOBILE - Question that matter connects us more

T-Mobile stavia množstvo svojich kampaní na claimoch točiacich sa okolo slova „spájať“. To je predsa ich prioritou – spájať ľudí, pomôcť im priblížiť sa k sebe. Táto vianočná kampaň je zasadená do typickej rodiny počas Vianoc. Po dlhej dobe sa môže opäť stretnúť celá rodina, stráviť spolu vzácny čas a tešiť sa zo svojej prítomnosti. Na takýchto rodinných stretnutiach však často padnú otázky, pri ktorých väčšina prekrúca oči – napríklad Kedy sa oženíš? alebo Kedy mi dopraješ vnúča? Pritom jediná otázka, na ktorej naozaj záleží a ktorá spája ľudí, je: Si šťastný?

LIDL - Zázračný čas Vianoc

Túto kampaň ste mali možnosť zachytiť aj na našich televíznych obrazovkách. V zahraničí prezentovala krásnu myšlienku obdarovania detí, ktoré si vďaka Lidlu a jeho Toy Bank mohli na Vianoce rozbaliť hračku a mať tak zázračné sviatky. Tento projekt mal vo Veľkej Británii úspech už v roku 2022, a preto sa Lidl rozhodol spustiť ho opäť a povzbudiť ľudí k tomu, aby zdieľali kúzlo (Vianoc) aj s ostatnými.

MACY'S - Hey, Santa

Populárny americký obchodný reťazec Macy’s sa so svojou vianočnou kampaňou snažil pripomenúť ľuďom, že Vianoce sú o dávaní a nie o dostávaní. V reklame môžete vidieť malého chlapca, ktorý behá po predajni Macy’s a hľadá ideálny darček pre Santa Clausa. Značka týmto kreatívnym spôsobom ukázala, že tu nájdete darček skutočne pre každého. A zase raz sa potvrdilo, že je oveľa krajšie obdarovať iných, ako darčeky len dostávať.

AMAZON - Joy Ride

Vianočná kampaň od Amazonu rozpovedá príbeh o 3 celoživotných priateľkách, ktoré sa opäť raz prenesú do detských čias – samozrejme, s malou pomocou od shoppingovej appky Amazon. Tie najvýnimočnejšie momenty v živote sú ešte vzácnejšie, ak ich zdieľate s ostatnými. To si odnesiete z tejto reklamy, ktorá aj vo vás vzbudí nostalgiu a príjemné emócie zo skutočného priateľstva.

Aj vianočný čas dal priestor všetkým kreatívnym dušiam vytvoriť úžasné a zapamätateľné kampane, ktoré vďaka jedinečným príbehom dokázali odprezentovať aj značku, produkty a posolstvo. Už teraz sa nevieme dočkať, čo prinesie rok 2024.