Blog

Ako sa pripraviť na Black Friday?

Black Friday je obľúbeným „sviatkom“ nielen v USA, ale veľkú popularitu má aj v našich končinách. Týmto dňom sa totiž odštartujú prvé vianočné nákupy a e-shopy majú šancu získať naozaj vysoké tržby.

Prilákať na e-shop zákazníkov a premeniť ich záujem na nákupy je cieľom hádam každej značky. Nepremeškajte preto Black Friday, ktorý je na to ako stvorený. Mnoho ľudí čaká už od leta na akcie, ktoré so sebou Čierny piatok prinesie. Zaujmite ich pozornosť a ponúknite neodolateľné akcie, ktoré vám prinesú zisk.
Keďže je Black Friday čoraz viac konkurenčný a súťaživý, mali by ste sa snažiť vyniknúť, a to skvelými marketingovými aktivitami ale aj ponukami, ktoré zákazníci nebudú môcť prehliadnuť. Dáme vám pár ďalších tipov, ako sa môžete pripraviť na Black Friday (ale aj na následný Cyber Monday), aby vám tieto výpredajové dni priniesli výsledky, ktoré očakávate.

BLACK FRIDAY VYCHÁDZA TOHTO ROKU NA 24. NOVEMBRA.

Plánujte vopred

Je jasné, že na Black Friday sa musíte pripraviť vy aj váš e-shop vopred. Nebude stačiť, ak sa zobudíte v deň Čierneho piatku a poviete si, že dnes idete spustiť veľké akcie a výpredaje. Nestihnete za tak krátky čas rozšíriť povedomie o akcii na vašom e-shope a ľudia si na vašu značku počas nákupov možno ani nespomenú. Preto sa musíte pripomenúť s veľkými Black Friday zľavami v predstihu. Pošlite cielené newslettre, vytvorte reklamné kampane, pútavé landing pages a príspevky na sociálne siete. Využite čo najviac možností a prezentujte zákazníkom fakt, že sa môžu tešiť na neopakovateľné zľavy.

Celý proces nákupu musí byť „hladký“

Skontrolujte a prejdite si celý proces nákupu od vhodenia do košíka až po platbu. Ak natrafíte na akýkoľvek problém v predstihu, budete mať čas ho odstrániť. Zamerajte sa na to, aby sa vaša stránka nenačítavala príliš dlho, aby nebolo potrebné vyplniť príliš veľa polí pri zadávaní objednávky, a samozrejme optimalizujte vašu stránku aj pre zobrazenie na mobilných telefónoch. Mnoho zákazníkov totiž bude určite nakupovať práve týmto spôsobom. Podľa Salesforce štúdie z roku 2022 až 79 % návštevnosti e-shopov počas Cyber Week pochádzalo práve z mobilných zariadení.

Snažte sa, aby bol proces dokončenia objednávky intuitívny a aby sa v ňom dalo jednoducho orientovať. Ak bude proces zložitý a nejasný, zvýšite si tým pravdepodobnosť opustených košíkov. Vaši zákazníci odídu ku konkurencii a vaše snahy o úspešný Black Friday si tým veľmi rýchlo zničíte.

Nezabudnite sa tiež pripraviť na zvýšenú návštevnosť webu, ktorú pravdepodobne počas Black Friday postrehnete. Zistite si v predstihu, či je na to váš web pripravený a či zvládne aj niekoľkonásobne vyššiu návštevnosť bez toho, aby sekal alebo „padal“.

Optimalizujte svoj web pre vyhľadávače

Optimalizujte svoj web aj jednotlivé podstránky a používajte kľúčové slová súvisiace s Black Friday. Ľudia pri Black Friday nákupoch často hľadajú ponuky napr. cez Google. Nemusia tak mať na mysli konkrétneho predajcu ale hľadajú najvýhodnejšiu cenu za výrobok, ktorý chcú kúpiť.

Ak budete myslieť na optimalizovanie webu a využívanie hľadaných kľúčových slov, zobrazíte sa tak vyššie vo vyhľadávaní a zvýši sa tým viditeľnosť vašej stránky. A čo je najlepšie – nebudete za to platiť.

Bez reklamných kampaní to nepôjde

Okej, možno by to išlo aj bez reklamných kampaní, ale prečo ich nevyužiť vo svoj prospech? Vďaka reklame sa dostanete k širšiemu publiku a efektívne rozšírite povedomie o veľkých výpredajoch na vašom webe. Nehovoriac o tom, že vám reklama môže priniesť oveľa viac nákupov, ako by ste ju vo svojej stratégii nemali.

Pri kampaniach je dôležité myslieť na pár vecí:

👉 výber správnej platformy

👉 správne zacielenie kampaní

👉 vizuálne príťažlivé, zaujímavé a neprehliadnuteľné grafiky

Náš tip: Okrem statických grafík stavte aj na videoreklamu.

👉 špeciálne ponuky – ponúknite zľavy, darčeky k nákupom, výhodné balenia produktov za skvelé ceny, či dopravu zdarma

👉 spúšťajte o 3-4 dni skôr, aby sa reklamy stihli optimalizovať a nastavte vyšší rozpočet – v tomto období bude spúšťať kampane aj vaša konkurencia, ktorá inokedy možno reklamy nespúšťa, tak sa nepripravte zbytočne o zobrazenia 😉

S prípravou reklamných kampaní, optimalizáciou webu aj príspevkami na sociálne siete počas Black Friday vám radi pomôžeme. Obráťte sa na nás a aj váš web môže počas Black Friday raketovo vystreliť.