Pre nastavenie vlastnej marketingovej stratégie je mimoriadne užitočné poznať aj svoju konkurenciu. Ukážeme vám, ako s analýzou konkurencie začať.
Krok č. 1 - Zistite, kto je Vaša konkurencia
Prvým krokom k analýze konkurencie je zistiť, kto vaša konkurencia vlastne je. Skúste sa zamyslieť a vyhľadať, kto je vaša najväčšia konkurencia…- na trhu
- v organickom vyhľadávaní
- v platenom vyhľadávaní a reklame
Máte vytvorený zoznam konkurentov? Skvelé! Môžeme prejsť k druhému kroku.
Krok č. 2 - Vytvorte si profily svojich konkurentov
V tomto kroku sa budete snažiť spoznať svojich konkurentov bližšie. Vezmite si svoj zoznam, ktorý ste si pripravili a dopodrobna ho preskúmajte.Čo by ste mali zistiť o svojej konkurencii?
- ich podiel na trhu
- cieľové publikum
- o akú spoločnosť ide, čomu sa venujú, aká je ich história a tak ďalej
Krok č. 3 - Spoznajte ich stratégiu
Ak už dokonale poznáte svoju konkurenciu je čas spoznať ich stratégiu. Preskúmajte ich slabé aj silné stránky, v čom sú dobrí a v čom majú naopak "medzery".V tomto bode sa snažte odpovedať na tieto otázky:
- Aké sú ich najpopulárnejšie produkty a akým spôsobom určujú ich ceny?
- Aké kanály a sociálne platformy využívajú najčastejšie pre reklamu?
- Ktoré umiestnenie ich reklám je najvýkonnejšie?
Krok č. 4 - Je čas vytvoriť vlastnú stratégiu!
Vďaka všetkým doterajším krokom sa vám podarilo spoznať vašu konkurenciu do hĺbky. V tomto momente presne viete, s kým budete súperiť. Všetky poznatky, ktoré ste pri analýze nadobudli nezabudnite zúročiť pri tvorbe vlastnej stratégie.Pri tvorbe stratégie sa zamerajte na viaceré premenné, nakoľko každá z nich zohráva veľmi dôležitú a nezastúpiteľnú úlohu. Vezmite si pero a papier a zapíšte si...
- Čo je vašou najväčšou prioritou
- Aké sú vaše silné stránky a v čom sa ešte musíte zlepšiť
- Čo vlastne chce vaša cieľová skupina
- Ktoré stratégie a kanály sa ukázali ako najefektívnejšie
- Ktoré kanály naopak neprinášajú požadované výsledky