Blog

Toto by ste mali vedieť o rebrandingu – kedy je čas na zmenu?

Rozmýšľate o komplexnej zmene imidžu vašej značky? Ukážeme vám, kedy je rebranding vhodnou voľbou a na čo by ste si mali dať pozor.

V dnešnej digitálnej dobe sa všetky značky snažia zaujať a presadiť na trhu čo najkreatívnejšie, aby boli ľahko zapamätateľné. Osloviť cieľové publikum môže byť niekedy ťažký oriešok, najmä ak nedržíte krok s dobou a nesnažíte sa prinášať nové a inovatívne riešenia. Je potrebné spoznať, kedy je čas na zmenu stratégie a pustiť sa do rebrandingu či redizajnu značky.

Je rozdiel medzi rebrandingom a redizajnom?

Ak sa povie slovo, rebranding, viacerí si predstavia zmenu vizuálnej identity na čele s logom. Ak však značka zmení len logo, nemôžeme hovoriť o komplexnom rebrandingu, ale skôr o redizajne. Aj to dokáže vdýchnuť značke čerstvý vzduch a zmeniť identitu, akou sa prezentuje.

Rebranding je však oveľa komplexnejším pojmom. Nejde len o zmenu loga, ale aj o zmenu názvu, filozofie, stratégie, tone of voice a komunikácie či zamerania firmy.

Pustiť sa na cestu za rebrandingom značky je neľahká úloha. Vyžaduje si dokonale premyslenú stratégiu, kopec trpezlivosti a hľadanie tých najlepších riešení. Do zmeny vašej značky sa totiž nepustíte len tak, bez jasne stanoveného cieľa. Značky zvažujú a realizujú rebranding napríklad pri vstupe na nový trh, snahe zmeniť vnímanie značky alebo pre oslovenie nového publika.
Kľúčovým je mať plán

Zamyslite sa nad najlepšími možnými riešeniami, popustite uzdu svojej kreatívnej fantázii, komunikujte s odborníkmi a hlavne – majte stále na mysli, čo je vašim cieľom. Bez hlbšieho zamyslenia a stanoveného plánu môže rebranding spôsobiť viac škody, ako úžitku.

Kedy je čas na zmenu?

Nie všetky okolnosti si vyžadujú, aby značka prešla rebrandingom. Niekedy naozaj nie je potrebná taká veľká zmena, akou rebranding rozhodne je. Pomôžeme vám však identifikovať, kedy je vhodné zamyslieť sa nad zmenou.

👉 značka prešla výraznou strategickou zmenou
👉 značka zmenila víziu alebo zameranie a jej súčasné logo ani názov už s touto novou víziou nekorešpondujú
👉 značka chce osloviť aj zahraničný trh, čo so súčasnou identitou nie je možné
👉 zlý a nenapraviteľný imidž značky
👉 zastarané a nemoderné vnímanie značky

Na toto si pri rebrandingu dajte pozor !

1. Strata zapamätateľnosti značky – ak je vaša značka na trhu už dlhší čas, zaručene má vybudovanú istú základňu zákazníkov a publikum, ktoré ju okamžite spozná podľa jasne stanovených prvkov. Hoci sa práve chystáte zmeniť celú stratégiu a dizajn značky, buďte opatrní. Ťažko vybudované povedomie môžete totiž veľmi rýchlo stratiť.

💡 Náš tip: Pripravte ľudí na zmenu a vysvetlite im, prečo ste sa rozhodli prejsť zmenou. Často im túto zmenu pripomínajte, aby si na vašu identitu dokázali zvyknúť.

2. Strata povedomia o značke – ak sa vám nedarí zvýšiť povedomie o vašej značke, nemusíte sa nutne uchýliť k rebrandingu. Radšej sa pozrite na marketingovú stratégiu a posvieťte si bližšie na všetky doterajšie aktivity. Zmenu totiž dokážete dosiahnuť aj inak, ako rebrandingom.

3. Chýbajúci research – predtým, ako sa pustíte do rebrandingu si zistite názory a myšlienky zákazníkov, ale aj zamestnancov. Sústreďte sa na to, ako vašu značku vnímajú, čo sú podľa nich vaše silné stránky a zapracujte na tých slabých. Bez reasearchu sa vám len ťažko podarí dosiahnuť stanovený cieľ.

Inšpirujte sa úspešným rebrandingom a redizajnom iných značiek

STARBUCKS
BURGER KING
PEPSI
MASTERCARD
FEDEX
Všetky tieto značky sa snažili zmodernizovať a zminimalizovať svoj dizajn loga, aby sa prispôsobili aktuálnym trendom v grafickom dizajne. Sami uznáte, že spravili správny krok.
NOTINO
Notino je príkladom značky, ktorá prešla nielen zmenou loga, ale aj názvu. Z parfums.sk sa tak stalo Notino.
GAP
Povieme si aj o jednej neúspešnej zmene loga a snahe o redizajn značky. Americká módna značka sa v roku 2010 pokúsila o zmenu svojho loga, a to doslova zo dňa na deň. Nové logo sa okamžite stretlo s nepochopením a negatívnym feedbackom od zákazníkov. GAP totiž nepripravil svojich zákazníkov na túto zmenu. O necelý týždeň sa tak značka vrátila k svojmu pôvodnému logu.

Máte záujem o redizajn vášho loga aj vy? Budeme radi, ak sa na nás obrátite a my pomôžeme vašej značke rásť!