Blog

7 tipov pre tvorbu contentu na sociálne siete

Tvorba contentu na sociálne siete nemusí byť až taká veľká veda, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Stačí, ak si spravíte analýzu, budete sa držať pár základných pravidiel a nakopnete svojho kreatívneho ducha a aj vaše sociálne siete môžu byť úspešné.

Budovať si povedomie o značke na sociálnych sieťach je naozaj dôležitou súčasťou marketingu. Efektívna social media a content stratégia vám totiž môže zvýšiť návštevnosť webu, prilákať nových zákazníkov, zvýšiť lojalitu a premeniť návštevníkov webu na zákazníkov.
Aby boli aj vaše sociálne siete úspešné, dáme vám naše tipy ako pristupovať ku tvorbe contentu.

1. Dokonale spoznajte cieľovku

Aby ste dokázali ušiť content na mieru pre vašich sledovateľov, musíte najskôr poznať, kto vlastne sú. Spravte si dôkladnú analýzu a zistite, či ide o prevažne ženy alebo mužov, koľko majú rokov, aký je ich rodinný či pracovný život, aké sú ich potreby, vlastnosti a čo chcú na vašich sociálnych sieťach vidieť. Len obsah, ktorý bude prispôsobený vašej cieľovej skupine má potenciál získať dosahy a interakcie, ktoré očakávate.

2. Témy na mieru

Ak už poznáte vaše cieľové publikum, budete vedieť, akým témam by ste sa mali venovať. Mali by ste vedieť, čo cieľové publikum očakáva, čo chce počuť, aký obsah ho zaujíma. Témy obsahu by mali byť relevantné, kvalitné a prínosné. Nebojte sa tiež s vašou cieľovkou komunikovať a pýtať sa, o čo majú záujem. Nielenže vám to môže poskytnúť nové nápady na content, ale budete si tým tiež budovať bližší vzťah s publikom.

3. Zasiahnite cieľovku na správnych sociálnych sieťach

Na každej sociálnej sieti nájdete iné publikum. Ak si teda stanovíte, kto je vaša cieľovka, následne by ste sa mali pozrieť, kde ju vlastne nájdete. Zbytočne budete publikovať content na TikToku, ak chcete zasiahnuť pracujúcich manažérov či majiteľov firiem vo veku od 45 rokov. Na TikToku túto skupinu nájdete len vo veľmi malom množstve – ak vôbec. Ak si vyberiete sociálnu sieť, na ktorej sa vaše cieľové publikum takmer vôbec nezdržiava, asi ťažko dosiahnete pozoruhodné výsledky.

Nezabúdajte tiež na to, že obsah, ktorý vytvárate by mal byť prispôsobený danej platforme. Na Instagrame sú totiž ľudia zvyknutí konzumovať obsah iným spôsobom ako napríklad na LinkedIn-e. Pred samotným publikovaním si teda preštudujte a preskúmajte, aký content je na danej sociálnej sieti zdieľaný.

4. V správny čas na správnom mieste

Ak ste vytvorili neodolateľný content, ktorý má potenciál získať vysoké dosahy či interakcie, nezahoďte svoje šance na úspech publikovaním v nesprávny čas. V štatistikách svojich účtov uvidíte, v ktorých časoch je vaše publikum na danej sociálnej sieti najaktívnejšie. Týmto dátam môžete následne prispôsobiť publikovanie obsahu.

5. Plánujte vopred

Vopred zostavený content plan vám zaručí konzistentnosť, lepšiu organizáciu a plnenie stanovených cieľov. Precízna príprava je teda naozaj kľúčová. Koncom mesiaca si naplánujte dni, typ obsahu, všetky grafiky aj popisy príspevkov, ktoré chcete publikovať. Počas mesiaca sa tak vyhnete stresu z toho, že už prešlo niekoľko dní, vy chcete publikovať, no nemáte nič pripravené.

6. Mix obsahu

Ak budete na sociálnych sieťach stále pretláčať len predaj, ľudí to môže rýchlo omrzieť. Snažte sa preto kombinovať rôzne typy obsahu. Okrem predajných príspevkov publikujte aj vzdelávacie, informačné, inšpiračné či zábavné príspevky. Takýto mix vám zabezpečí rôznorodosť a sledovateľov to bude zaručene viac baviť a zaujímať.

7. Vyzvite k akcii

Každým príspevkom chcete pravdepodobne dosiahnuť istý cieľ. Dajte vašim sledovateľom vedieť, čo od nich očakávate. Môže ísť o zanechanie komentára, reakcie, prečítanie si vášho blogového článku, či nákup. Výzvou k akcii (CTA) namotivujete vašich sledovateľov a zvýšite si tým šancu, že akciu aj vykonajú. Niekedy sa totiž môže stať, že bez jasnej a presnej výzve k akcii vaši sledovatelia nebudú vedieť, čo od nich očakávate.

Chcete nechať vytváranie a plánovanie contentu na odborníkov? Neváhajte sa na nás obrátiť, náš tím vám s tým rád pomôže.