Blog

5 trendov, ktoré ovládnu svet grafiky v roku 2024

V našich predchádzajúcich blogoch sme sa pozreli na to, čo bude budúci rok trendom na sociálnych sieťach a čo by nemalo chýbať vo vašej marketingovej stratégii na rok 2024. Pokiaľ vás zaujíma, s akými trendami sa budeme stretávať vo svete grafického dizajnu, čítajte ďalej.

Grafika je jedným z najdôležitejších elementov v marketingu. Dokáže vzbudiť záujem, vyvolať rôzne emócie, inšpirovať a podnietiť k akcii. Ide však o dynamické odvetvie, v ktorom každoročne vznikajú nové trendy a ak značky nechcú „zaspať na vavrínoch“ mali by si niektorý z nich osvojiť. Vďaka tomu bude pôsobiť moderne, sviežo a bude aj o krok vpred pred konkurenciou. Poďte sa spolu s nami pozrieť na 5 trendov, s ktorými sa budeme v grafickom dizajne v roku 2024 stretávať častejšie.

1. AI grafiky

Nárast popularity umelej inteligencie sa prejavil aj v grafickom dizajne. A jej vplyv nepominie ani v budúcom roku. AI môže slúžiť ako zdroj inšpirácie, ale tiež dokáže urýchliť prácu grafikov či rozšíriť ich obzory.

Grafiky generované pomocou AI dokážu efektívne nahradiť obrázky z fotobanky a je možné ich úžasne personalizovať. Značky tak môžu produkovať naozaj originálne a jedinečné grafiky. A čo je skvelé, umelá inteligencia dokáže v krátkom čase vyprodukovať aj väčšie počty rôznych dizajnov, čo mimoriadne ušetrí čas grafických dizajnérov a boostne ich produktivitu.
Zdroj: Arif Rahman, behance.net
Zdroj: Salil Sharma, behance.net

2. Minimalizmus a abstrakcia

Minimalizmus a abstraktné prvky budú v roku 2024 obľúbenou voľbou. Hlavnou myšlienkou minimalizmu je jednoduchosť a len minimálne využívanie grafických prvkov a elementov na komunikovanie myšlienok a ideí. Minimalizmus pritom rozhodne nie je nudný a aj s ním dokážete efektívne dosiahnuť svoj cieľ, zaujať pozornosť a vyvolať emóciu.
Zdroj: Buff Motion, behance.net

3. 3D dizajn a textúra

3D dizajn v grafike nie je žiadnou novinkou, avšak v roku 2024 bude mať stále dominantnú pozíciu. Práve vďaka 3D elementom získa grafika realistickejší nádych a rýchlo zaujme pozornosť. Okrem 3D dizajnu sa očakáva aj vzostup kombinácie 3D prvkov a textúry. Práve imitovanie reálnej textúry rôznych materiálov v grafikách prispeje k hyper-realistickému dizajnu. Vyskúšate to aj vy? 😉
Zdroj: Anton Prostiakov, behance.net
Zdroj: Chao Quan Choo, behance.net

4. Žiarivé farby

Cukríkové farby sme mohli vidieť vo svete grafiky už tento rok, no ich popularita sa ešte znásobila potom, čo prišiel na scénu ošiaľ menom Barbie. Výrazné kontrasty, žiarivé veselé farby a zaujímavé gradienty budú horúcim trendom aj kvôli tomu, že dokážu uchmatnúť pozornosť publika a vyniknúť medzi ostatnými dizajnmi. Žiarivé farby sa hodia skvele na sociálne siete, reklamné kampane, ale aj napríklad na rôzne offline materiály ako napríklad plagáty.
Zdroj: Jerry-Lee Bosmans, behance.net

5. Mánia pixelov a bodiek

Rozpixelované fonty písma či pixelové tvary budú v grafickom dizajne na výslní aj budúci rok. Prinášajú do grafiky retro nádych, ktorý sa kombinuje s prvkami moderného umenia a vznikajú tým jedinečné trendy dizajny.

Retro vibe vnesú do grafiky aj bodky, ktoré najčastejšie uvidíme pri fontoch písma.
Zdroj: Chubke Studio, behance.net
Zdroj: Erik Herrström, dribble.com

Chcete držať krok s dobou aj vo svete grafického dizajnu? Náš tím vám s tým pomôže. Kontaktujte nás a odštartujme v roku 2024 skvelú spoluprácu!