Influencer marketing je populárnym a účinným nástrojom na zvyšovanie povedomia o značke a na zvyšovanie predajov. Hoci je influencer marketing populárnym odvetvím online marketingu, mnoho firiem sa do neho obáva investovať z dôvodu prevládajúcich mýtov, ktoré o ňom kolujú. Poďme sa pozrieť na 4 najväčšie mýty o influencer marketingu.
Mimoriadne obľúbenými skupinami influencerov sa stali práve nano či mikroinfluenceri. Zvoľte si preto radšej aj vy menšieho influencera, ktorý jednak korešponduje s vašou značkou a medzi jeho sledovateľmi sa nachádzajú ľudia z vašej cieľovej skupiny. Bonusom je, že za spoluprácu zaplatíte menej ako pri veľkých influenceroch.
🔹 Mikroinfluencer – 100 – 500 € / post (10 000 – 50 000 followerov)
Môže sa vám zdať, že výsledky spolupráce s influencerom sú nemerateľné. Nie je to ale pravda. Ak zaplatíte influencerovi za publikovanie príspevku, budete jasne vidieť, aký mal jeho príspevok dosahy, interakcie, pozretia, zdieľania atď. Môžete však merať aj predaje, ktoré boli zrealizované na základe spolupráce s influencerom. Existujú viaceré nástroje, ktoré vám s tým pomôžu. Jednou z obľúbených alternatív je prideliť influencerovi špeciálny zľavový kód, na základe ktorého si budete vedieť odkontrolovať počet nákupov, pri ktorých bol kód použitý. Úspešnosť môžete odmerať aj prideleným špecifického a originálneho linku, prostredníctvom ktorého môžu jeho sledovatelia nakupovať.
Ak si myslíte, že influencer marketing je len pre mladých, ste na omyle. Aj staršia veková kategória je prítomná na sociálnych sieťach a má svoj vybraný okruh influencerov, ktorých sleduje. Ak chcete osloviť staršiu generáciu, budete tomu musieť prispôsobiť jednak výber influencera a taktiež sociálnej platformy. Urobte si prieskum, vyberte správneho influencera a nakopnite vaše predaje!
Chceli by ste začať s influencer marketingom, ale neviete, ako na to? Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme s celým procesom od prvotnej analýzy a výberu influencera až po úspešné dosahovanie výsledkov.