Blog

4 mýty o influencer marketingu

Influencer marketing je populárnym a účinným nástrojom na zvyšovanie povedomia o značke a na zvyšovanie predajov. Hoci je influencer marketing populárnym odvetvím online marketingu, mnoho firiem sa do neho obáva investovať z dôvodu prevládajúcich mýtov, ktoré o ňom kolujú. Poďme sa pozrieť na 4 najväčšie mýty o influencer marketingu. 


1️⃣ Čím viac sledovateľov, tým lepší influencer

Je pravda, že čím má influencer viac sledovateľov, tým väčšiu skupinu ľudí pravdepodobne zasiahnete. To vám však nemusí byť vždy užitočné. V jeho publiku sledovateľov totiž môže byť drvivá väčšina takých, ktorí nie sú ani nebudú prínosní pre vašu značku, pretože vôbec nezapadajú do vášho cieľového publika. 

Pri výbere influencera nie je teda najdôležitejší počet sledovateľov. Zamerajte sa na iné metriky, napríklad na engagement rate, zistite, či má influencer kvalitný obsah a či je pre svojich sledovateľov dôveryhodný. To je často dôležitejšie ako číslo followerov svietiace na Instagrame.

💡 NÁŠ TIP 

Mimoriadne obľúbenými skupinami influencerov sa stali práve nano či mikroinfluenceri. Zvoľte si preto radšej aj vy menšieho influencera, ktorý jednak korešponduje s vašou značkou a medzi jeho sledovateľmi sa nachádzajú ľudia z vašej cieľovej skupiny. Bonusom je, že za spoluprácu zaplatíte menej ako pri veľkých influenceroch. 




2️⃣ Influencer marketing je príliš drahý

Cena, ktorú zaplatíte za promovanie produktov alebo služieb influencerom sa pochopiteľne bude líšiť od počtu jeho sledovateľov, contentu, dosahov či sociálnej siete. Čo je však skvelé na influencer marketingu je fakt, že VY si zvolíte, s kým budete spolupracovať. Môžete sa preto rozhodnúť ísť do spolupráce s nano alebo mikroinfluencerom a cena, ktorú zaplatíte bude prijateľná – dokonca aj pre začínajúce značky a start-upy. 
Ak si zvážite pomer cena – výkon pri influencer marketingu, určite sa doň rozhodnete ísť aj vy!

Koľko teda zaplatíte v priemere na Instagrame najmenším influencerom?
🔹 Nano influencer – 10 – 100 € / post (1000 – 10 000 followerov)

🔹 Mikroinfluencer – 100 – 500 € / post (10 000 – 50 000 followerov)




3️⃣ Nedajú sa zmerať výsledky spolupráce

Môže sa vám zdať, že výsledky spolupráce s influencerom sú nemerateľné. Nie je to ale pravda. Ak zaplatíte influencerovi za publikovanie príspevku, budete jasne vidieť, aký mal jeho príspevok dosahy, interakcie, pozretia, zdieľania atď. Môžete však merať aj predaje, ktoré boli zrealizované na základe spolupráce s influencerom. Existujú viaceré nástroje, ktoré vám s tým pomôžu. Jednou z obľúbených alternatív je prideliť influencerovi špeciálny zľavový kód, na základe ktorého si budete vedieť odkontrolovať počet nákupov, pri ktorých bol kód použitý. Úspešnosť môžete odmerať aj prideleným špecifického a originálneho linku, prostredníctvom ktorého môžu jeho sledovatelia nakupovať. 




4️⃣ Influencer marketing je len pre mladé generácie

Ak si myslíte, že influencer marketing je len pre mladých, ste na omyle. Aj staršia veková kategória je prítomná na sociálnych sieťach a má svoj vybraný okruh influencerov, ktorých sleduje. Ak chcete osloviť staršiu generáciu, budete tomu musieť prispôsobiť jednak výber influencera a taktiež sociálnej platformy. Urobte si prieskum, vyberte správneho influencera a nakopnite vaše predaje!



Chceli by ste začať s influencer marketingom, ale neviete, ako na to? Kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme s celým procesom od prvotnej analýzy a výberu influencera až po úspešné dosahovanie výsledkov.